• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

SillySally

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Troligen ett misstag.. i mitt fall skickade dom ut ett brev till min exfru som jag skulle fått, och två brev hade handläggaren missat att kryssa i att det skulle skickas ut över huvud taget, så dessa fick jag som pdf till min Mail efter jag pratat med handläggaren.

Misstänkte att det var så. Tycker det är sjukt oansvarigt helt ärligt. Nu har jag och min sambo insyn i varandras ekonomi men det kan ju faktiskt vara så att det finns saker man gärna håller privat. Som t.ex. orsak till skulder som uppkommit innan vi blev ett par.

Och man vill väl definitivt inte ha papper skickade till ett ex.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Misstänkte att det var så. Tycker det är sjukt oansvarigt helt ärligt. Nu har jag och min sambo insyn i varandras ekonomi men det kan ju faktiskt vara så att det finns saker man gärna håller privat. Som t.ex. orsak till skulder som uppkommit innan vi blev ett par.

Och man vill väl definitivt inte ha papper skickade till ett ex.
Det gjordes väldigt mycket misstag och fel med min första ansökan så jag blir inte förvånad så lätt längre.
Det som skickades ut till min exfru var saker hon definitivt inte skulle ta del av.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tack! Jag hoppas det! Som de kostar nu med bränslet är det ca 5000 och värre kommer de säkert bli! Kommer man få så mkt då? Hur funkar de medicinen ? När jag räknar på förbehållsbeloppet så brukar jag komma upp till 1200 men de är inte varje månad beror på hur mkt medicin jag tar ut osv! Ska man skriva i 1200 då? Måste ha skuldsanering om jag ska få behålla för bränslet så kan de endast ta 2200 varje månad och de händer inte mkt på en löneutmätning utan de kommer väl vara öka :(
Du får max 290 kr för läkemedel osv
 
Senast ändrad:

SillySally

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Det gjordes väldigt mycket misstag och fel med min första ansökan så jag blir inte förvånad så lätt längre.
Det som skickades ut till min exfru var saker hon definitivt inte skulle ta del av.
Fy vad tråkigt att höra! Har det gått bättre för dig den här gången? Jag är nere på botten nu efter mitt avslag(även om jag förstår det och det är rimligt) så jag försöker snappa upp positiva historier med "lyckliga" slut.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Fy vad tråkigt att höra! Har det gått bättre för dig den här gången? Jag är nere på botten nu efter mitt avslag(även om jag förstår det och det är rimligt) så jag försöker snappa upp positiva historier med "lyckliga" slut.
Jag har inledande nr 2 nu sedan början på november och jag har fortfarande inte ens fått första förslaget till betalningsplan.. så jag bara väntar månad efter månad efter månad men ingenting händer varken med KF, FK eller något annat, men jag har märkt att när man ändå inte har någon anledning att leva så bryr man sig inte så mycket om någonting längre ändå så det känns som det kvittar.
 

SillySally

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jag har inledande nr 2 nu sedan början på november och jag har fortfarande inte ens fått första förslaget till betalningsplan.. så jag bara väntar månad efter månad efter månad men ingenting händer varken med KF, FK eller något annat, men jag har märkt att när man ändå inte har någon anledning att leva så bryr man sig inte så mycket om någonting längre ändå så det känns som det kvittar.
Får man fråga varför du fick avslag efter inledande?(jag fick också det) Det enda jag lever för nu är mina barn, jag försöker hitta någon slags livsgnista till att fortsätta kämpa. Men det är svårt och tungt... Jag hoppas du får ett bättre besked denna gång så du kan se något ljus i livet.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Får man fråga varför du fick avslag efter inledande?(jag fick också det) Det enda jag lever för nu är mina barn, jag försöker hitta någon slags livsgnista till att fortsätta kämpa. Men det är svårt och tungt... Jag hoppas du får ett bättre besked denna gång så du kan se något ljus i livet.
Jag fick inte avslag, men pga ett antal besked från KF som senare visade sig vara felaktiga så blev jag rekommenderad att ta tillbaka min första ansökan och skicka in en ny, det var så pass mycket skulder som av olika anledningar hamnat utanför skuldsaneringen och jag hade ingen möjlighet att betala dom utöver skuldsaneringen innan dom hade gått vidare till utmätning, och då hade troligen den första skuldsaneringen avbrutits ändå.
Mina barn kommer jag aldrig mer träffa, dom förtjänar bättre än vad jag någonsin kan erbjuda dom så jag hoppas mest att exfrun träffar någon som kan ge dom något annat än mitt misslyckade skit jag är fast i.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jag fick inte avslag, men pga ett antal besked från KF som senare visade sig vara felaktiga så blev jag rekommenderad att ta tillbaka min första ansökan och skicka in en ny, det var så pass mycket skulder som av olika anledningar hamnat utanför skuldsaneringen och jag hade ingen möjlighet att betala dom utöver skuldsaneringen innan dom hade gått vidare till utmätning, och då hade troligen den första skuldsaneringen avbrutits ändå.
Mina barn kommer jag aldrig mer träffa, dom förtjänar bättre än vad jag någonsin kan erbjuda dom så jag hoppas mest att exfrun träffar någon som kan ge dom något annat än mitt misslyckade skit jag är fast i.
Barn har ofta en önskan om att ha sin pappa i deras liv oavsett vilket trassel han hamnat i (så länge det inte är skadligt för dem). De har ofta höga tankar om sina föräldrar oavsett hur låga tankar föräldern har om sig själv. De vill säkert träffa dig igen. Du är ju deras pappa. Låt dem avgöra om de vill ta avstånd, men var inte den som själv gör det. Det skapar trasiga unga vuxna…

Så tänker i alla fall min äldsta son vars pappa tog avstånd från honom. Bara en vänlig input, jag vet ju inget om dina omständigheter.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Barn har ofta en önskan om att ha sin pappa i deras liv oavsett vilket trassel han hamnat i (så länge det inte är skadligt för dem). De har ofta höga tankar om sina föräldrar oavsett hur låga tankar föräldern har om sig själv. De vill säkert träffa dig igen. Du är ju deras pappa. Låt dem avgöra om de vill ta avstånd, men var inte den som själv gör det. Det skapar trasiga unga vuxna…

Så tänker i alla fall min äldsta son vars pappa tog avstånd från honom. Bara en vänlig input, jag vet ju inget om dina omständigheter.
Det är tyvärr lite mer komplicerat i mitt fall, det är exfruns mor (som enligt mina läkare och psykologer är narcissist) som är källan till det mesta som gått åt pipan senaste åren, och min exfru är så rädd och beroende av sin mor att jag inte kan göra annat än ta avstånd från dom alla.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp