• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Vad jag är nervös nu! Skickade in ansökan 13 januari och nu är de på den 20 dec!
fasiken vad jag verkligen behöver detta känner jag!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Någon mer som ansökt runt den 13 januari?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Känner sån stress just nu! Någon som fått sanering innan löneutmätningen drar igång? Är så nojjig över detta med bränsle priserna! Måste ha bil för att köra barn till skola och sedan vidare till jobb! Försöker jobba extra på helger men man vill gärna ”vila” upp sig efter två veckor ensam med fullt ös medvetslös med en 9 åring och en 4 åring alla aktiviteter m.m. Sen har jag epilepsin med som gör mig mer nojjig då de oftast ”löser” ut sig när jag får inre stress! Att bli av med körkortet i 6 mån hade ju varit spännande! Usch! Vet inte vad jag vill komma med detta ! Löneutmätning har inte dragit igång och jag vet inte hur detta ska sluta!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Känner sån stress just nu! Någon som fått sanering innan löneutmätningen drar igång? Är så nojjig över detta med bränsle priserna! Måste ha bil för att köra barn till skola och sedan vidare till jobb! Försöker jobba extra på helger men man vill gärna ”vila” upp sig efter två veckor ensam med fullt ös medvetslös med en 9 åring och en 4 åring alla aktiviteter m.m. Sen har jag epilepsin med som gör mig mer nojjig då de oftast ”löser” ut sig när jag får inre stress! Att bli av med körkortet i 6 mån hade ju varit spännande! Usch! Vet inte vad jag vill komma med detta ! Löneutmätning har inte dragit igång och jag vet inte hur detta ska sluta!
Jag fick skuldsanering innan löneutmätning.
Försök bara att ta det lugnt det är utanför din kontroll nu. Jag lovar dig att vad som än händer så är det mycket bättre än det du har nu och har haft med all stress kring lån och att försöka få det att gå runt. Vid löneutmätning alt skuldsanering så får du ersättning för resor till och från jobbet och även för medicin osv så försök att ta djupa andetag och försök att inte stressa det kommer att bli bra.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag fick skuldsanering innan löneutmätning.
Försök bara att ta det lugnt det är utanför din kontroll nu. Jag lovar dig att vad som än händer så är det mycket bättre än det du har nu och har haft med all stress kring lån och att försöka få det att gå runt. Vid löneutmätning alt skuldsanering så får du ersättning för resor till och från jobbet och även för medicin osv så försök att ta djupa andetag och försök att inte stressa det kommer att bli bra.
Tack! Jag hoppas det! Som de kostar nu med bränslet är det ca 5000 och värre kommer de säkert bli! Kommer man få så mkt då? Hur funkar de medicinen ? När jag räknar på förbehållsbeloppet så brukar jag komma upp till 1200 men de är inte varje månad beror på hur mkt medicin jag tar ut osv! Ska man skriva i 1200 då? Måste ha skuldsanering om jag ska få behålla för bränslet så kan de endast ta 2200 varje månad och de händer inte mkt på en löneutmätning utan de kommer väl vara öka :(
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Tack! Jag hoppas det! Som de kostar nu med bränslet är det ca 5000 och värre kommer de säkert bli! Kommer man få så mkt då? Hur funkar de medicinen ? När jag räknar på förbehållsbeloppet så brukar jag komma upp till 1200 men de är inte varje månad beror på hur mkt medicin jag tar ut osv! Ska man skriva i 1200 då? Måste ha skuldsanering om jag ska få behålla för bränslet så kan de endast ta 2200 varje månad och de händer inte mkt på en löneutmätning utan de kommer väl vara öka :(
Nej du får inte behålla för aktuella dagspriser gällande bränslet. Det räknas på 18:50kr/mil
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Tack! Jag hoppas det! Som de kostar nu med bränslet är det ca 5000 och värre kommer de säkert bli! Kommer man få så mkt då? Hur funkar de medicinen ? När jag räknar på förbehållsbeloppet så brukar jag komma upp till 1200 men de är inte varje månad beror på hur mkt medicin jag tar ut osv! Ska man skriva i 1200 då? Måste ha skuldsanering om jag ska få behålla för bränslet så kan de endast ta 2200 varje månad och de händer inte mkt på en löneutmätning utan de kommer väl vara öka :(
Medicin är ett schablonbelopp på ca 280:-/månad. Kan inte den exakta summan men där omkring ligger det.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Medicin är ett schablonbelopp på ca 280:-/månad. Kan inte den exakta summan men där omkring ligger det.
Det är 200:- per månad, dvs 2400:- per år vilket är högkostnadsskyddet, dvs du får bara behålla pengar till receptbelagd medicin som täcks av högkostnadsskyddet, du kan eventuellt få behålla pengar för annat också men då krävs läkarintyg och särskilda skäl.
 

SillySally

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej!
Jag ansökte om skuldsanering samtidigt som min partner. Men man söker ju givetvis individuellt. Nu fick jag avslag(p.g.a. skulder för nära i tiden). Brevet kom dock adresserat till min sambo, varför gör de så? Någon annan som varit med om det?
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Hej!
Jag ansökte om skuldsanering samtidigt som min partner. Men man söker ju givetvis individuellt. Nu fick jag avslag(p.g.a. skulder för nära i tiden). Brevet kom dock adresserat till min sambo, varför gör de så? Någon annan som varit med om det?
Troligen ett misstag.. i mitt fall skickade dom ut ett brev till min exfru som jag skulle fått, och två brev hade handläggaren missat att kryssa i att det skulle skickas ut över huvud taget, så dessa fick jag som pdf till min Mail efter jag pratat med handläggaren.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp