• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Skönt med lite friska fläktar här, människor som lessnar ur är väl bland det vackraste som finns :D

Men det kom aldrig fram något konkret ang de nya riktlinjerna för barnkategorierna, om man ska agera själv eller om det justeras per automatik eller i samband med omprövning, eller?
Extra spännande att ha barn i olika kategorier varannan vecka…
Jag tror att Lasseman hävdade någonstans mellan smörjan att detta enbart bör gälla nya beslut, något om att folk med den gamla saneringen inte fick betalningsfria månader när det blev lagändring, antar att han försökte få fram att folk som redan har ett beslut inte kommer omfattas av den nya lagändringen eftersom det sker efter beslut tagits. Typ nåt sånt. Orkar inte gå bakåt och läsa vad han skrev ordagrant men det kommer säkert en kommentar om detta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag tror att Lasseman hävdade någonstans mellan smörjan att detta enbart bör gälla nya beslut, något om att folk med den gamla saneringen inte fick betalningsfria månader när det blev lagändring, antar att han försökte få fram att folk som redan har ett beslut inte kommer omfattas av den nya lagändringen eftersom det sker efter beslut tagits. Typ nåt sånt. Orkar inte gå bakåt och läsa vad han skrev ordagrant men det kommer säkert en kommentar om detta.
Jo det kunde jag vaska fram jag med… Tänkte om någon ramlat över någon riktig info kring det. Alright, utgår från att det inte gäller mig tillsvidare då, och får se det som en bonus om ändringen justeras vid omprövning eller nåt.
Känns väl som att det inte är så sannolikt iofs, måste ju bli ett enormt merarbete att justera i alla pågående saneringar om man inte har automatiserade schabloner.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag tycker att det låter fantastiskt om de med barn får mer pengar.
Obs, jag har förstått att det bara gäller de som inte har en pågående skuldsanering!
 

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Jag skrev till KFM och frågade dem gällande att summan för barn höjs. Fick till svar att de som har pågående skuldsanering inte kommer att uppdateras per automatik, men att jag är välkommen in med en omprövning.

Frågan är om det finns nån chans att de godkänner en sån. Som Lasseman skrev tidigare, så fick ju inte de med gammal skuldsanering två betalfria månader när den lagen ändrades.

Men å andra sidan har jag tre barn, varav två över 15, så det kanske är värt att chansa..
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jag skrev till KFM och frågade dem gällande att summan för barn höjs. Fick till svar att de som har pågående skuldsanering inte kommer att uppdateras per automatik, men att jag är välkommen in med en omprövning.

Frågan är om det finns nån chans att de godkänner en sån. Som Lasseman skrev tidigare, så fick ju inte de med gammal skuldsanering två betalfria månader när den lagen ändrades.

Men å andra sidan har jag tre barn, varav två över 15, så det kanske är värt att chansa..
Samma här, två över 15 samt en tredje som blir över 15 under tiden. Mitt beslut är inte taget ännu så jag har mailat min handläggare med en förfrågan om att uppdatera betalplanen innan beslut tas. Vi får se hur det går. Tar inte handläggaren med de nya siffrorna drar jag nog tillbaka min ansökan och gör en ny. Det blir många många tusen kronor..
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Samma här, två över 15 samt en tredje som blir över 15 under tiden. Mitt beslut är inte taget ännu så jag har mailat min handläggare med en förfrågan om att uppdatera betalplanen innan beslut tas. Vi får se hur det går. Tar inte handläggaren med de nya siffrorna drar jag nog tillbaka min ansökan och gör en ny. Det blir många många tusen kronor..
Men oxå många 1000 mindre till borgenärerna dock…
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Men oxå många 1000 mindre till borgenärerna dock…
Har man rätt till de pengarna enligt lag har jag inga bekymmer med det överhuvudtaget. Jag får anta att regeringen gjort någon form av utredning och kommit fram till att barnfamiljer behöver denna höjning. Eller?
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp