• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
När fan ska du ge dig!? :facejoy:
Jag mindes att i min förbehållsberäkning stod det 30xx kr per barn, i det nya är det 4411 kr per barn = 1400ish kr JAG AVRUNDADE utefter vad jag hade i minnet. Ge dig nån jävla gång. Detta är löjligt!

Jag svarade på det ganska nyss, hänvisar till det svaret.

Tänkte eftersom det inte var möjligt avrunda enligt normala avrundningsregler till 1400 så kunde man ju avrunda till något som lät ännu bättre så blir alla glada.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jag svarade på det ganska nyss, hänvisar till det svaret.

Tänkte eftersom det inte var möjligt avrunda enligt normala avrundningsregler till 1400 så kunde man ju avrunda till något som lät ännu bättre så blir alla glada.
Hade ditt sköra lilla hjärta blivit gladare om jag hade avrundat till 1300 kr? <3
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Många lever i tron att man blir av med skuldsaneringen om man får nya skulder, så är det ju inte.
Möjligen kan det ha varit så I någon av de första uppsättningarna av skuldsaneringslagen, jag vet inte.
Det vore dock inte jättedåligt om det vore så, det skulle påverka ganska få, men om man trots världens chans att bli skuldfri fortfarande inte lyckas betala löpande räkningar och det blir verkställighet på nytt, där någonstans tycker jag det inte vore helt galet om skuldsaneringen upphävdes.
Det kommer ju oavsett inte bli någon ekonomisk rehabilitering för personen, utanndet enda som hände var att en omgång äldre skulder avskrevs..

Är inte jätteofta man ser dessa, och någon enstaka av dessa kanske skulle komma på idén att betala fordonsskatten och lämna korrekta uppgifter för bostadsbidrag framöver..
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Skönt med lite friska fläktar här, människor som lessnar ur är väl bland det vackraste som finns :D

Men det kom aldrig fram något konkret ang de nya riktlinjerna för barnkategorierna, om man ska agera själv eller om det justeras per automatik eller i samband med omprövning, eller?
Extra spännande att ha barn i olika kategorier varannan vecka…
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp