• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nä, så kan det väl inte läsas… ?!
Bufferten sätts från början för att vara hjälp vid oförutsedda utgifter så jag har svårt att tro att den ska täcka minskad inkomst under längre tid än tre månader.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Bufferten sätts från början för att vara hjälp vid oförutsedda utgifter så jag har svårt att tro att den ska täcka minskad inkomst under längre tid än tre månader.
Tycker också det borde vara så, men då hade man ju kunnat skippa den texten helt.
 

Lin1

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 December 2014
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag skall inom en snar framtid skicka en ansökan om Skuldsanering och läst på diverse sidor på nätet att ett "färskt" lån/kredit/avbetalning ofta kan ge avslag.
Någon kunnig här som vet hur nytt ett lån/kredit får vara? Mitt nyaste lån är idag 3 månader gammalt.

MVH
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag skall inom en snar framtid skicka en ansökan om Skuldsanering och läst på diverse sidor på nätet att ett "färskt" lån/kredit/avbetalning ofta kan ge avslag.
Någon kunnig här som vet hur nytt ett lån/kredit får vara? Mitt nyaste lån är idag 3 månader gammalt.

MVH
Det beror nog mycket på vad lånet har gått till och varför. Jag hade ett lån som var två månader ungt när jag ansökte om sanering (som sedan blev godkänt), medan andra tex fått avslag för lån tagna för 12 månader sedan eller mer.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast nu har just tiden för omprövningar förlängts och tiden för eventuellt inledande minskat…
Som jag skrev, så är just omprövningarna det som kanske borde prioriteras… iallafall de som anger att dom ”vill” få betala mindre…
För som jag oxå skrev, så gäller fastställt skuldsaneringsbeslut tills nytt beslut sker och 4 månader är då oerhört lång tid om man t.ex blivit sjukskriven alternativt arbetslös…

Utifrån likabehandlingsprincipen ska isåfall alla omprövning prioriteras.
Det skulle innebära fördröjning av beslut med invändningar tex.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast de tre första månaderna anses skulle klaras med buffert och betalningsfria månader så det är from månad fyra ny betalningsplan ska upprättas. Det blir såklart tufft vid en ny skuldsanering el om man har en 0 plan, då lär man gå rejält minus

Har man nollplan är det väl strunt samma hur mycket kostnader skenar. Man kommer ju aldrig få ut pengar från skuldsaneringen
 

Idapida

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 September 2017
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
50
Poäng
157
Nu är ansökan inskickad. Digitalt den här gången. Väldigt mycket i ansökningspapperna som är annorlunda än sist jag ansökte.. Bland annat kunde man inte skriva med egna ord hur skulderna kommit och vad man gjort för att försöka bli av med dom..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nu är ansökan inskickad. Digitalt den här gången. Väldigt mycket i ansökningspapperna som är annorlunda än sist jag ansökte.. Bland annat kunde man inte skriva med egna ord hur skulderna kommit och vad man gjort för att försöka bli av med dom..
När du fått bekräftelse på din ansökan och ett diarienummer så kan du komplettera med de sakerna via mejl.
Lycka till!
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej alla glada kämpar, nytt år och nya rön gällande skuldsanering samt utmätning, vi med skuldsanering ( med barn) ska få ett annat belopp from januari, utmätning från juni, nu u drar jag om man får ett nytt beslut på begalplan? Eller visste KF detta innan när man fick betalplan per år?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hej alla glada kämpar, nytt år och nya rön gällande skuldsanering samt utmätning, vi med skuldsanering ( med barn) ska få ett annat belopp from januari, utmätning från juni, nu u drar jag om man får ett nytt beslut på begalplan? Eller visste KF detta innan när man fick betalplan per år?
Tror endast att detta justeras OM man av någon annan anledning skickar in om omprövning- inte annars.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp