• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Man ska såklart ompröva om man känner för det. Men många här verkar tro att Kronofogden kontrollerar en dagligen efter att man beviljats skuldsanering. Så är det inte. Borgenärer kommer med jämna mellanrum ta en kreditupplysning för att se om det ekonomiska läget förändrats hos den som är skyldig. Och det gör man genom att kontrollera årsinkomsten. Det finns inget system som ger dom tillgång till din lönespecifikation eller bankkonto.

"Oj, jag tror jag kommer att tjäna 40 000 kr (år) mer än inkomsten skuldsaneringen beviljades efter!" Det är då man ska ompröva, inte för att du fick 8000 extra en månad. Varenda jävel får extra vid några tillfällen, men det betyder inte att årsinkomsten skiljer sig nämnvärt åt mot tidigare år.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Man ska såklart ompröva om man känner för det. Men många här verkar tro att Kronofogden kontrollerar en dagligen efter att man beviljats skuldsanering. Så är det inte. Borgenärer kommer med jämna mellanrum ta en kreditupplysning för att se om det ekonomiska läget förändrats hos den som är skyldig. Och det gör man genom att kontrollera årsinkomsten. Det finns inget system som ger dom tillgång till din lönespecifikation eller bankkonto.

"Oj, jag tror jag kommer att tjäna 40 000 kr (år) mer än inkomsten skuldsaneringen beviljades efter!" Det är då man ska ompröva, inte för att du fick 8000 extra en månad. Varenda jävel får extra vid några tillfällen, men det betyder inte att årsinkomsten skiljer sig nämnvärt åt mot tidigare år.
Tror faktiskt väldigt få härinne tror det du påstår i ditt första stycke i samband med pågående skuldsanering. Har nog aldrig läst att någon varit av den uppfattningen.

Jag kan ändå inte låta bli att undra varför 2 handläggare på KFM rekommenderade mig att ompröva utifrån ditt argument. Du verkar ju veta, så vad är din teori?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Ah okej! Tack för svar. Mitt jobb ser ut såhär

jag jobbar och har en grundlön, vissa dagar i månaden är jag tvungen att resa vilket innebär traktamente + reseersättning, men ibland kan det hända att jag slipper åka på 2-3 månader vilket innebär mindre pengar. Så jag tänkte om man måste ringa varje gång man ska åka iväg eller sova borta. Men låter som att jag inte behöver bry mig? Ibland kan det generera 4000kr extra och ibland ingenting. Jättesvårt att sätta någon ”ungefärlig övertid” på mitt arbete då det bara ”ploppar” upp plötsligt. Alltså inget som bokas in, det kommer oftast 10h innan att ”nu ska du iväg 3 dagar”
Har du haft samma jobb de senaste två åren hade jag kanske utgått från snittet på de två senaste deklarationerna, alt bara utgått från grundlönen. Det här är väl sånt du kommer få möjlighet att kolla med en handläggare i samband med ev inledande.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Tror faktiskt väldigt få härinne tror det du påstår i ditt första stycke i samband med pågående skuldsanering. Har nog aldrig läst att någon varit av den uppfattningen.

Jag kan ändå inte låta bli att undra varför 2 handläggare på KFM rekommenderade mig att ompröva utifrån ditt argument. Du verkar ju veta, så vad är din teori?

Dom kan inte bättre.
 

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
en fråga
Vad händer om man har skuldsanering och man förlorar sitt jobb? Förlorar man skuldsanering då?
 

CeciliaGbg

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
23 Februari 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Numera skickas det till Kivra om man är ansluten
Har idag godkänt betalningsplan. Gått smidigt och snabbt,
Numera skickas det till Kivra om man är ansluten
ja, just det, så klart.
Har idag godkänt betalningsplan.
Man far mellan hopp och förtvivlan, hjärnan är ett enda virrvarr
Försöker att rota i den här tråden om det är 3v svarstid för borgenärer eller ej som gäller, verkar inte riktigt så.. Likaså vilka anledningar de kan ha för att motsätta sig. Jaja,Jag får helt enkelt låta detta landa och vänta några veckor.

Har hur som helst gått smidigt och snabbt hittills.
Ansökte mitten av september. Inledande 8/11. Igår kom förslag/betalplan. Kanske ger lite hopp till dem som går och väntar och undrar över ungefärliga handläggningstider.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp