• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Det låter sjukt konstigt att en inledande skuldsanering faller på den summan. Då måste det vara fel från början att de inledde över huvudtaget.
Nu vet jag inget om Kalle8888s ekonomi så det är inte riktat mot honom.

Men jag har sett nyhetsinslag på tv där dom pratat med personer som fått skuldsanering och vid ett tillfälle var det en kvinna som var under 30 och som sade att hennes skulder låg på under 100’000 innan skuldsaneringen, och eftersom hon var färdig nu så hade hon fått saneringen när hon var typ 23-25..

vid ett sådant tillfälle kan jag tänka mig att en inkomstskillnad på 500:- per månad kan vara avgörande, för jag kan inte riktigt förstå hur man kan vara så ung och inte kunna betala 100’000 inom 10-15 år..

Jag vill väl egentligen bara säga att en del personer tydligen hamnar preeeecis på gränsen när handläggaren knappat in alla siffror i systemet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Nu vet jag inget om Kalle8888s ekonomi så det är inte riktat mot honom.

Men jag har sett nyhetsinslag på tv där dom pratat med personer som fått skuldsanering och vid ett tillfälle var det en kvinna som var under 30 och som sade att hennes skulder låg på under 100’000 innan skuldsaneringen, och eftersom hon var färdig nu så hade hon fått saneringen när hon var typ 23-25..

vid ett sådant tillfälle kan jag tänka mig att en inkomstskillnad på 500:- per månad kan vara avgörande, för jag kan inte riktigt förstå hur man kan vara så ung och inte kunna betala 100’000 inom 10-15 år..

Jag vill väl egentligen bara säga att en del personer tydligen hamnar preeeecis på gränsen när handläggaren knappat in alla siffror i systemet.
Mina skulder är närmare 1 miljon än 100 000 iaf om man säger så. Sen har jag ingen VD lön heller direkt
 

Liten Fisk

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
9 December 2021
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej jag har en fråga, jag har precis inlett skuldsanering och min löneutmätning har pausats eller avbutits. Det är fortfarande inte helt 100 att jag får den för jag var tvungen att vänta 6-7 veckor på det svaret. Frågan lyder…har jag betalningsfri månad nu? Decemberlönen orörd?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Hej jag har en fråga, jag har precis inlett skuldsanering och min löneutmätning har pausats eller avbutits. Det är fortfarande inte helt 100 att jag får den för jag var tvungen att vänta 6-7 veckor på det svaret. Frågan lyder…har jag betalningsfri månad nu? Decemberlönen orörd?
Om du har beslutad, inledande skuldsanering så är december betalningsfri.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Hej jag har en fråga, jag har precis inlett skuldsanering och min löneutmätning har pausats eller avbutits. Det är fortfarande inte helt 100 att jag får den för jag var tvungen att vänta 6-7 veckor på det svaret. Frågan lyder…har jag betalningsfri månad nu? Decemberlönen orörd?
Om du precis fått besked om inledande så räkna inte med att du har slutgiltigt beslut om 6-7 veckor, det tar mycket längre tid.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hur lång tid har borgenärerna på sig att svara på delgivning samt yttra sig om betalplanen efter att den har skickats ut?
 

Nyfiken751

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Bara ett tillägg för ser många som skriver gällande omrövningar.
Min fråga till dem var att min bil gått sönder och om jag jobbar extra för att få till pengar till en ny bil om möjligt och isofall om omprövning skall ske. fick detta svaret

Hej

Jag har nu fått svar från juristen. Och du har ingen skyldighet att skicka in en omprövning i situationen som du beskriver. Det måste vara en väsentlig förbättring(4000-5000 kronor per månad) och förändringen måste vara bestående.

Hoppas detta var svar på dina frågor. Annars får du gärna återkomma till mig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp