• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Och nu tycker hon att jag kan göra en omprövning, kan man göra det?
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Och nu tycker hon att jag kan göra en omprövning, kan man göra det?
Omprövning på ett avslag? Är det inte bara överklaga eller ansöka på nytt när de väl har tagit beslut att avslå? Då finns väl ingen betalplan att ompröva?
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Omprövning på ett avslag? Är det inte bara överklaga eller ansöka på nytt när de väl har tagit beslut att avslå? Då finns väl ingen betalplan att ompröva?
Jag ifrågasatt också, och då kom hon plötsligt på att det var så som du skrev det är. Men grejen är att dom gjort och sagt så många fel till mig under detta. Och sen slutar det med bara skit
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Jag ifrågasatt också, och då kom hon plötsligt på att det var så som du skrev det är. Men grejen är att dom gjort och sagt så många fel till mig under detta. Och sen slutar det med bara skit
Jag har tyvärr samma erfarenhet, massor med saker som jag fick reda på muntligt visade sig inte stämma, trots att handläggaren i flera fall pratat med både sina kollegor och deras jurister :(
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Sen säger hon att det inte är någon skillnad på en överklagan eller en ny ansökan, men det måste man väl ändå säga att det är? Är väl olika ”instanser”, eller har jag fel. Överklagan hos tingsrätt och ny ansökan hos KF
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jag ifrågasatt också, och då kom hon plötsligt på att det var så som du skrev det är. Men grejen är att dom gjort och sagt så många fel till mig under detta. Och sen slutar det med bara skit
Jag håller med. Utan detta forum hade jag agerat utifrån vad kronofogden sagt och då hade varken jag eller sambon blivit beviljade. Det sägs så mycket tveksamheter och fel att det känns som att de ”vill” att folk gör fel så det blir avslag. Frågar man fyra olika handläggare så får man fyra olika svar. Så ska det inte vara när det handlar om människors hela existens.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp