• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag och min sambo sökte samtidigt och fick inledande och betalplan samtidigt. Jag fick ett godkänt beslut 1/11, min sambo har inte hört ett ljud. Är det positivt eller negativt? Eller är det helt enkelt bara att hans fodringsägare har tagit längre tid på sig att svara på betalplanen? Vill veta nu ju :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Någon som har svar på om man behöver meddela skuldsaneringen om man byter jobb under nollplanen ?

Jobbet innebär inte ökad inkomst utan kanske snarar lite mindre men betydligt bättre jobb därav min önskan att byta.

Tacksam för alla svar
Jag hade nog mailat min handläggare bara, som en info ifall att när det inte påverkar betalplanen.
 

Jonte123

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
31 Maj 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Hej, jag ansökte om sanering till KFM runt den 20 september. När kommer jag höra något från KFM, kommer dom ringa mig eller hur funkar det? Mvh Jonte123
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Jag och min sambo sökte samtidigt och fick inledande och betalplan samtidigt. Jag fick ett godkänt beslut 1/11, min sambo har inte hört ett ljud. Är det positivt eller negativt? Eller är det helt enkelt bara att hans fodringsägare har tagit längre tid på sig att svara på betalplanen? Vill veta nu ju :)
När godkände ni betalplan?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej, jag ansökte om sanering till KFM runt den 20 september. När kommer jag höra något från KFM, kommer dom ringa mig eller hur funkar det? Mvh Jonte123

Troligen innan jul, ja dom brukar ringa.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Hej, jag ansökte om sanering till KFM runt den 20 september. När kommer jag höra något från KFM, kommer dom ringa mig eller hur funkar det? Mvh Jonte123

Du kommer även få ett sms innan dom ringer dig, är väl för att man ska kunna förbereda sig.
Sökt sanering två gånger och båda gångerna kom smset cirkus 10-15 minuter före samtalet.
 

Vippis

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
17 Maj 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Du kommer även få ett sms innan dom ringer dig, är väl för att man ska kunna förbereda sig.
Sökt sanering två gånger och båda gångerna kom smset cirkus 10-15 minuter före samtalet.
Under arbetstid så blir det ju svårt att svara i telefon!
 

CeciliaGbg

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
23 Februari 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Ser ofta frågor om hur lång tid det tar från ansökan till att man får det berömda telefonsamtalet, likaså vilka frågor man får.

Jag har idag blivit uppringd av handläggare (fick sms ett par timmar innan)
Jag skickade in ansökan den 10/9, så nästan exakt 2 mån tog det för mig.
Fick en blandad känsla av samtalet, och har noll känsla kring om det lutar åt inledande eller ej.

En trevlig handläggare som var rak och tydlig.
Frågorna jag fick följde ansökans olika punkter, samt lite mer om min nuvarande inkomst- som är svår att beräkna pga ej fasta tjänst, ej heltid, men jobbar extratimmar och a-kassan har ej kommit igång osv.
Likaså anledning till skulders uppkomst, och framförallt hur nya skulderna är.
Nya skulder räknade man som de senaste 2-3 åren.

Hon meddelade också att vid ett avslag är det mest rimliga att vänta 6-12 månader tills man söker igen.
Besked kommer inom en vecka via post, men har man Kivra får man beslutet samma dag som det fattas.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ser ofta frågor om hur lång tid det tar från ansökan till att man får det berömda telefonsamtalet, likaså vilka frågor man får.

Jag har idag blivit uppringd av handläggare (fick sms ett par timmar innan)
Jag skickade in ansökan den 10/9, så nästan exakt 2 mån tog det för mig.
Fick en blandad känsla av samtalet, och har noll känsla kring om det lutar åt inledande eller ej.

En trevlig handläggare som var rak och tydlig.
Frågorna jag fick följde ansökans olika punkter, samt lite mer om min nuvarande inkomst- som är svår att beräkna pga ej fasta tjänst, ej heltid, men jobbar extratimmar och a-kassan har ej kommit igång osv.
Likaså anledning till skulders uppkomst, och framförallt hur nya skulderna är.
Nya skulder räknade man som de senaste 2-3 åren.

Hon meddelade också att vid ett avslag är det mest rimliga att vänta 6-12 månader tills man söker igen.
Besked kommer inom en vecka via post, men har man Kivra får man beslutet samma dag som det fattas.
Lycka till. -:))))
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp