• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Har ansökt om skuldsanering i september. Men i maj fick jag ett avgångsvederlag på 54000.
Det har gått till privata skulder tex tandläkare m.m .Har haft utmätning i snart 8 år. Hur ställer sig handläggarna sig till detta. Hur långt tillbaks kollar de kontoutdrag.
Har inte fått ngt meddelande från dem mer än att de mottagit anmälan.

Handläggarna brukar vara snabba med att kontrollera löneutbetalningar via Skatteverkets sida som dom har tillgång till. Det har dom gjort med mig iallafall i samband med omprövningar…
Mest troligt kommer dom fråga Dig ang dessa 54tkr som Du fick utbetalt och vad du gjorde med dessa pengar…
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Vad hade ni andra gjort i min sits ? Hade ni testat att söka igen nu ? För kändes som det var ett väldigt kort beslut och att skulderna var för nya ! Tänkte om en annan handläggare kan tycka det inte är för nya skulder ? Ändå över 2 år gamla skulder
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad hade ni andra gjort i min sits ? Hade ni testat att söka igen nu ? För kändes som det var ett väldigt kort beslut och att skulderna var för nya ! Tänkte om en annan handläggare kan tycka det inte är för nya skulder ? Ändå över 2 år gamla skulder

Du skulle ju överklaga?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Vad hade ni andra gjort i min sits ? Hade ni testat att söka igen nu ? För kändes som det var ett väldigt kort beslut och att skulderna var för nya ! Tänkte om en annan handläggare kan tycka det inte är för nya skulder ? Ändå över 2 år gamla skulder
Jag hade inte överklagat utan bara skickat in en ny ansökan.
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Någon som har svar på om man behöver meddela skuldsaneringen om man byter jobb under nollplanen ?

Jobbet innebär inte ökad inkomst utan kanske snarar lite mindre men betydligt bättre jobb därav min önskan att byta.

Tacksam för alla svar
 

Vippis

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
17 Maj 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Jag har ansökt om skuldsanering, när skickar man sitt personliga brev? Är det om man får inledande?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har ansökt om skuldsanering, när skickar man sitt personliga brev? Är det om man får inledande?
Du kan komplettera din ansökan när du fått ditt diarienummer. Skicka det via mejl.
Diarienummert erhåller du när du får bekräftelse på att de tagit emot din ansökan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp