• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jag fick beslut om skuldsanering nu! :folded::folded:Är det klart nu att jag har sanering?
Eller måste man vänta ytterligare några veckor?
Tre veckor innan det vinner laga kraft men det bör inte vara några bekymmer tror jag. Grattis och välkommen till livet där man äntligen ser ett slut på att vända alla slantar och ändå inte gå runt! :folded: :face3hearts:
 

satch

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Juni 2020
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej
Fick idag ett brev från KF, där jag ska ge medgivande för exfru som har sökt skuldsanering för några gemensamma lån.
Jag vill inte godkänna det, då hon vägrar betala halva summan för ett gemensamt lån som vi tog från min vän.
Den finns inte med i hennes ansökan.
Vad händer om jag inte ger mitt medgivande?
Tacksam för svar
 

Mary

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej
Är det någon som vet hur många månader man får skuldsanering om man är ensamstående med två barn och lever på existensminimum? Är det 5 år också eller kan man få lägre?

samt skulle ni som fått sanering eller är under utredning kunna berätta vad de frågar? Vad ska man visa upp förutom sina skulder mm. Vad vill de veta? Ge gärna så mycket info som möjligt.
Jag kan inte betala i dagsläget och inom nära tid. Så det kravet uppfyller jag. Men mer. Läst allt på KFs sida men ni som upplevt det får gärna berätta.
Har läst många sidor bakåt i tråden men inte riktigt funnit svar.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Tre veckor innan det vinner laga kraft men det bör inte vara några bekymmer tror jag. Grattis och välkommen till livet där man äntligen ser ett slut på att vända alla slantar och ändå inte gå runt! :folded: :face3hearts:

Tack! :folded:
Kom hem till ett brev från Kronofogden där det stod att jag har fått skuldsanering. Så nu känns det på riktigt! :)
Ja, herregud. Kan knappt förstå det att man har ett slut på detta skit man satt sig i.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Grattis! Jag har nog inte riktigt landat själv. Vilken känsla!!!!

Tack så mycket! :)
Nej, kändes jättemärkligt på jobbet och man förstod inte riktigt om det stämde eller ej.
Men så kom jag hem och såg ett brev från Kronofogden där det stod att jag fått min skuldsanering och ingen av borgenärerna har motsatt sig detta.
Så nu känns det verkligen på riktigt! Att få ha ett slut på detta är helt otroligt. :folded:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp