• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag fick aldrig nåt brev på att de mottagit min ansökan. Eller mejl. Däremot så kunde jag se att mitt ärende var inskickat och vilket datum på KFM's hemsida.

Hörde inget från dem innan min handläggare ringde upp och sa att hon är den som ska handlägga mitt ärende. Detta ca 3,5 månad efter inskickad ansökan.


Då skulle jag gissa på att något blev fel i ditt fall.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Då skulle jag gissa på att något blev fel i ditt fall.

Mycket möjligt. Men har läst att flera andra i tråden inte heller har fått bekräftelse på att KFM har fått in deras ansökan, utan det första de har hört är när handläggaren ringer upp innan inledande. :)
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Mycket möjligt. Men har läst att flera andra i tråden inte heller har fått bekräftelse på att KFM har fått in deras ansökan, utan det första de har hört är när handläggaren ringer upp innan inledande. :)

Min process var

1. November 2020, ansökan inskickad till kfm digitalt
2. Början på december får jag en bekräftelse via brev att min ansökan är mottagen
3. 14 februari ringer min handläggare med kompletterande frågor
4. 23 mars får jag beslut om inledande
5. Efter den 23 mars har jag inte hört något mer än att jag fått en påminnelse från ett inkasso av fem och jag tog kontakt med det inkassobolaget och sa att jag har fått inledande och dom sa att dom har sett det och ska sända in de uppgifter dom har om min skuld. Slutade att betala på mina fem skulder i mars och har fått en påminnelse sedan dess.

Punkt 5 tycker jag är väldig märklig. Hade jag inte ansökt och fått inledande så hade jag efter ett par dagar fått påminnelse om missad betalning men nu, nu har jag på en månad fått en påminnelse. Jag antar att kreditorerna har fått nys om att jag fått inledande och därför ser det om ingen idé i att sända ut en påminnelse.
 
Senast ändrad:

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Nu är det ju över fyra år sedan jag skickade in min ansökan men jag fick ett brev nån vecka efter att man mottagit min ansökan.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Ringde in och kollade, dom hade fått min ansökan för 1.5 månad sedan och bekräftelsen hade skickats ut 5 dagar efter. Så postnord har slarvat för min del.

Samma för mig.
Jag ringde och ville dubbelkolla. Hon som svarade sa att så fort ansökan har registrerats så skickas det ut ett bekräftelsebrev till sin hemadress. Så min har också kommit bort i posten.
 

torx

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 Augusti 2020
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
70
Poäng
197
Jag fick aldrig nåt brev på att de mottagit min ansökan. Eller mejl. Däremot så kunde jag se att mitt ärende var inskickat och vilket datum på KFM's hemsida.

Hörde inget från dem innan min handläggare ringde upp och sa att hon är den som ska handlägga mitt ärende. Detta ca 3,5 månad efter inskickad ansökan.
Samma för mig.
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Min process var

1. November 2020, ansökan inskickad till kfm digitalt
2. Början på december får jag en bekräftelse via brev att min ansökan är mottagen
3. 14 februari ringer min handläggare med kompletterande frågor
4. 23 mars får jag beslut om inledande
5. Efter den 23 mars har jag inte hört något mer än att jag fått en påminnelse från ett inkasso av fem och jag tog kontakt med det inkassobolaget och sa att jag har fått inledande och dom sa att dom har sett det och ska sända in de uppgifter dom har om min skuld. Slutade att betala på mina fem skulder i mars och har fått en påminnelse sedan dess.

Punkt 5 tycker jag är väldig märklig. Hade jag inte ansökt och fått inledande så hade jag efter ett par dagar fått påminnelse om missad betalning men nu, nu har jag på en månad fått en påminnelse. Jag antar att kreditorerna har fått nys om att jag fått inledande och därför ser det om ingen idé i att sända ut en påminnelse.


Enligt krf hemsida kan det ta 4 månader från inledande till beslut om skuldsanering.
Hur lång tid tog det för er andra från att ni fått brev om inledande till ett fast beslut (beslut om skuldsanering eller nekad skuldsanering efter inledande) ?
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Nästan 6 månader från inledande, godkänd å 1 v kvar innan det träder laga kraft
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Enligt krf hemsida kan det ta 4 månader från inledande till beslut om skuldsanering. Hur lång tid tog det för er andra från inledande till beslut, nekad eller beviljad efter inledande?

Inledande den 22:a mars, beslut den 2:a juli 2019.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp