• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Har man anmärkning kan man väl bara flytta om hyresvärden godkänner dina förhållanden och en borgensman som står med på avtalet, som säkerhet för att hyran betalas i tid.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Nu kommer någon eller några säkert tycka att jag är en riktig bitterf.... Så jag får be om ursäkt i förväg..

Men, om alla som vet om att de inte är kvalificerade för sanering inte skulle skicka in ansökan godtyckligt tror jag inte väntetiden hade varit så lång som den är...
Nu riktar jag inte in mig mot någon specifik men läste några sidor bak och någon skrev att de inte tror att de är kvalificerade men ändå funderar på att skicka in ansökan...
Förstår ni min tanke?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Har man anmärkning kan man väl bara flytta om hyresvärden godkänner dina förhållanden och en borgensman som står med på avtalet, som säkerhet för att hyran betalas i tid.

Det beror lite på. Fastighetsbolaget som äger huset jag bor i har ingenting emot att man flyttar inom deras bestånd även om man har anmärkning så länge man inte sjabblat med hyran vid något tidigare tillfälle.
Vet även att de är rätt schysta även om man inte redan bor hos dom, anmärkning kan va ok så länge det inte beror på obetalda hyror.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Det beror lite på. Fastighetsbolaget som äger huset jag bor i har ingenting emot att man flyttar inom deras bestånd även om man har anmärkning så länge man inte sjabblat med hyran vid något tidigare tillfälle.
Vet även att de är rätt schysta även om man inte redan bor hos dom, anmärkning kan va ok så länge det inte beror på obetalda hyror.
Ja visst finns det godtrogna hyresvärdar också, men de allra flesta bolag kräver nog någon form av säkerhet för hyran när man har anmärkningar och skuldsaldo hos kfm.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Det beror lite på. Fastighetsbolaget som äger huset jag bor i har ingenting emot att man flyttar inom deras bestånd även om man har anmärkning så länge man inte sjabblat med hyran vid något tidigare tillfälle.
Vet även att de är rätt schysta även om man inte redan bor hos dom, anmärkning kan va ok så länge det inte beror på obetalda hyror.

Dock ovanligt idag att anmärkningar godkänns. Oftast bara de kommunala fastighetsbolagen som kan tolerera enstaka anmärkningar...
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ja visst finns det godtrogna hyresvärdar också, men de allra flesta bolag kräver nog någon form av säkerhet för hyran när man har anmärkningar och skuldsaldo hos kfm.

Tror dom allra flesta bolagen stänger dörren om man har skuldsaldo hos KF även om man kommer med borgensman.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nu kommer någon eller några säkert tycka att jag är en riktig bitterf.... Så jag får be om ursäkt i förväg..

Men, om alla som vet om att de inte är kvalificerade för sanering inte skulle skicka in ansökan godtyckligt tror jag inte väntetiden hade varit så lång som den är...
Nu riktar jag inte in mig mot någon specifik men läste några sidor bak och någon skrev att de inte tror att de är kvalificerade men ändå funderar på att skicka in ansökan...
Förstår ni min tanke?

Väntetiden byggs nog på med de som skickar ny nya ansökningar direkt efter ett avslag också..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp