• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
En fråga. Om TS hade haft jobb - får skuldsanering - sen blir utan jobb och börjar gå på A-kassa som är samma som hans lön. Hade man då upphävt hans skuldsanering eller vad gäller i dom situationerna där den skuldsatte blir av med jobbet under en pågående skuldsanering?
Det är skillnad en beslutad skuldsanering hävs inte på de grunderna då det inte är något man kan förutse.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
En fråga. Om TS hade haft jobb - får skuldsanering - sen blir utan jobb och börjar gå på A-kassa som är samma som hans lön. Hade man då upphävt hans skuldsanering eller vad gäller i dom situationerna där den skuldsatte blir av med jobbet under en pågående skuldsanering?
Nej för då är det nått som händer som inte TS kunnat förutse. Då får man ompröva sin sanering och få lägre betalning el 0-plan. Och får man sen jobb igen så omprövar man för ny betalplan.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Fast jag skrev inte så haha. Jag tar det igen.

"Om TS hade haft jobb - får skuldsanering - sen blir utan jobb och börjar gå på A-kassa som är samma som hans lön. Hade man då upphävt hans skuldsanering eller vad gäller i dom situationerna där den skuldsatte blir av med jobbet under en pågående skuldsanering?"

TS har 20.000 netto - blir av med jobbet. Han ska börja gå på A-kassa. Denna är samma som hans lön. 20.000 netto. Måste ha göra en omprövan eller händer det någonting annat?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
En fråga. Om TS hade haft jobb - får skuldsanering - sen blir utan jobb och börjar gå på A-kassa som är samma som hans lön. Hade man då upphävt hans skuldsanering eller vad gäller i dom situationerna där den skuldsatte blir av med jobbet under en pågående skuldsanering?
Omprövning om man inte kan betala.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Om den skulle vara mer än lönen då?

Skulle jag bli av med mitt nuvarande jobb hade min A-kassa varit högre än vad min nuvarande lön är. Det beror helt enkelt på att dom dagarna jag har kvar sedan tidigare är baserade på min förra lön som är bra mycket högre än min nuvarande inkomst.

Jag hade nog fått ompröva då antar jag? För att det ska dras "mer" av mig så att säga.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Om den skulle vara mer än lönen då?

Skulle jag bli av med mitt nuvarande jobb hade min A-kassa varit högre än vad min nuvarande lön är. Det beror helt enkelt på att dom dagarna jag har kvar sedan tidigare är baserade på min förra lön som är bra mycket högre än min nuvarande inkomst.

Jag hade nog fått ompröva då antar jag? För att det ska dras "mer" av mig så att säga.
Ja väsentlig höjning ska omprövas, sänkning med 500 kr el mer omprövas men du anses klara tre månader med buffert och betalningsfri månad.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Om den skulle vara mer än lönen då?

Skulle jag bli av med mitt nuvarande jobb hade min A-kassa varit högre än vad min nuvarande lön är. Det beror helt enkelt på att dom dagarna jag har kvar sedan tidigare är baserade på min förra lön som är bra mycket högre än min nuvarande inkomst.

Jag hade nog fått ompröva då antar jag? För att det ska dras "mer" av mig så att säga.
Väldigt få får högre inkomst m A-kassa. Det brukar sägas att om betalutrymmet ökar m 4000-5000 kr/mån stadigvarande så omprövar man.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp