• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Då förstår jag! Tack för era svar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Du "föll" på detta med inkomsten o underhållet. Då går dom inte vidare med att se om du är kval insolvent. Varken a-kassa el sjukskrivning är en fast inkomst då det kan upphöra vilken dag som helst.
Tycker det låter väldigt märkligt att bara för att du inte hade en beslutad sanering så fick du inte jobbet.
Förstår att det känns botten nu. Men börja hos arbetsterapeuten. Se vad det blir.
Det var pga deras riktlinjer och det kunde inte garantera att mina skulder saneras bort.
Det är dock 7 år sen jag jobbade med det under en 12 års period. Ja det kändes surt och ännu surare när inte kfm handläggaren kunde ha det i beakting då jag har allt sparat att det kunde leda till jobb.

Man vet ju inte hur handläggarna som jobbar med skuldsanering tänker när det kommer till just inkomst. Det där med att det står att det ska vara samma förutsättningar för dom som arbetslös eller inte. Jag kanske får sjukersättning på en viss eller hel nivå eller inget alls tillsammans med studier eller arbetsträning, a-kassa etc. Då kommer ju borgenärerna inte heller kunna få pengar och jag måste fortfarande ha anstånd för betalutrymmet är för lite ändå. Då känns det som att min skuldsanering är väldigt långt borta och får leva med skulder hela livet.

Ja jag ska börja där och får se hur jag ska motivera en överklagan. Jag ger inte upp. Det gör jag verkligen inte, min dag kommer tids nog.
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Nån som fick inledande i augusti och fått en betalplan än?eller nekade?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
En fundering, jag misstänker att saneringen ringer nu i veckan alternativt början av nästa vecka. Har fått brev nu att de vill göra en utmätning på det jag har betalat in innan på de som sket sig. Ska givetvis skriva på och skicka in men hur blir det me dom pengarna om jag får inledande igen ?! Ringer de t.ex imorgon så har jag inte hunnit få iväg brevet Delas de ut ändå eller får jag tillbaka de ?
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Lasseman när jag fick inledande I augusti stog det 6 till 7 veckor om man skulle få ett förslag eller få avslag. Försökt kontakta de men de på skuldsaneringen svarar inte. Vad tror du händer blir det avslag eller är det nån som har satt sig på tvären?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Lasseman när jag fick inledande I augusti stog det 6 till 7 veckor om man skulle få ett förslag eller få avslag. Försökt kontakta de men de på skuldsaneringen svarar inte. Vad tror du händer blir det avslag eller är det nån som har satt sig på tvären?
Jag har väntat i 8 veckor så det är bara att avvakta.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
En fundering, jag misstänker att saneringen ringer nu i veckan alternativt början av nästa vecka. Har fått brev nu att de vill göra en utmätning på det jag har betalat in innan på de som sket sig. Ska givetvis skriva på och skicka in men hur blir det me dom pengarna om jag får inledande igen ?! Ringer de t.ex imorgon så har jag inte hunnit få iväg brevet Delas de ut ändå eller får jag tillbaka de ?
Tror att du får betala in det som en engångssumma i så fall.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
Tack.
Precis hade förväntat mig 3 månaders svarstid. Fick chock när KF ringde mig efter knappt 2 månader.
Läste på KF hemsida just nu är det 2 månaders väntetid från ansökan till ett telefon samtal.

Dagen efter telefonsamtal fick jag ett besked via kivra om ett inledande beslut.

Just nu är det nervöst minst 4 veckors utredning tills man får ett besked om ett godkännande eller inte.

För mig låter det självklart att borgenärerna kommer motsätta förslaget på betalningsplan.
Enligt KFM sida så är väntetiden totalt ca 7 månader från ansökan till beslut
Jag fick inledande i oktober ansökte i augusti så nånstans mars - april 2023 bör jag få besked
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp