• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Janus

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
7 Mars 2021
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Får jag bara fråga, hur får folk så stora belopp tillbaka på skatten? Har ni medvetet betalat in extra skatt varje månad till arbetsgivare? Eller vad är det frågan om. Jag får alltid tillbaka max 8-9000 kr varje år, aldrig mer än så. Kan även tillägga att jag inte fått min än så är lite sur pga det men vet att jag kommer kunna ladda ner imorgon så.
Har man skulder på miljonen och mer och är det inte konstigt att man får tillbaka mer än 9k
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Får jag bara fråga, hur får folk så stora belopp tillbaka på skatten? Har ni medvetet betalat in extra skatt varje månad till arbetsgivare? Eller vad är det frågan om. Jag får alltid tillbaka max 8-9000 kr varje år, aldrig mer än så. Kan även tillägga att jag inte fått min än så är lite sur pga det men vet att jag kommer kunna ladda ner imorgon så.
Har man mycket lån med dålig ränta så får man tillbaka mycket på skatten!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Extra skönt att få tillbaka på skatten. Men tyvärr inte ekonomiskt. Man ska egentligen lägga undan samma summa på sparkonton med ränta
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
401
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Får jag bara fråga, hur får folk så stora belopp tillbaka på skatten? Har ni medvetet betalat in extra skatt varje månad till arbetsgivare? Eller vad är det frågan om. Jag får alltid tillbaka max 8-9000 kr varje år, aldrig mer än så. Kan även tillägga att jag inte fått min än så är lite sur pga det men vet att jag kommer kunna ladda ner imorgon så.
Lån = ränteavdrag(än så länge...)
Grova exempel blancco:
100 000 i lån = 4 000 till 7000 tillbaka +
200 000 i lån = 8 000 till 12000 tillbaka +
400 000 i Lån = 16 000 till 20 000 tillbaka +
800 000 i lån = 32 000 till 40 000 tillbaka +

Allt beroende på ränta, ovan är bara min egen uppskattning. Men kring sådär skulle jag säga.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Får jag bara fråga, hur får folk så stora belopp tillbaka på skatten? Har ni medvetet betalat in extra skatt varje månad till arbetsgivare? Eller vad är det frågan om. Jag får alltid tillbaka max 8-9000 kr varje år, aldrig mer än så. Kan även tillägga att jag inte fått min än så är lite sur pga det men vet att jag kommer kunna ladda ner imorgon så.
Man kan väl säga att det man betalt i ränta delat med tre är det man får tillbaka.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Beror det på att du jämkat?
De flesta har valt att boka av mot kapital istället för ränta... Har jämkat i flera år med samma skulder och alltid fått tillbaka, nu ska jag istället betala 50.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp