• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Jag har aldrig på de senaste 5 åren deklarerat resor, för jag har alltid trott att jag åker för kort.. (3mil /dag) och därför inte lagt nån energi på det, men nu räkna jag ihop hur jag jobbat o inser att jag har kunnat deklarerat resor… är de ens värt o dra igång detta o räkna ut? Ska jag kolla schemat 5 år bakåt o se hur jag jobbat / inte jobbat (vabb/sjuk) eller tar man genomsnittet ? Är de ens värt energin? :facejoy: Hur skulle ni göra?

Tillägger att jag fått restskatt detta år, som mannens återbäring betalar tillbaka.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ändrade du inlägget? Tyckte det stod att hon fick tillbaka 25000 kr utan att betalat nån ränta. Drar hon extra/frivillig skatt varje månad?
Skrev det i den andra gruppen ! Vi som får tillbaka på skatten som har skuldsanering :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ändrade du inlägget? Tyckte det stod att hon fick tillbaka 25000 kr utan att betalat nån ränta. Drar hon extra/frivillig skatt varje månad?
ja hon dra full skatt på 34 % tror jag det är ! Men ska bara betala 22 % igenteligen !
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
ja hon dra full skatt på 34 % tror jag det är ! Men ska bara betala 22 % igenteligen !
Aha svårt att hänga med i alla ”trådar” :)
Dras det 34%? Eller menar du att hon har tabell 34, för det är inte samma sak som att det dras 34%. Kanske du har koll på men långt ifrån alla.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Aha svårt att hänga med i alla ”trådar” :)
Dras det 34%? Eller menar du att hon har tabell 34, för det är inte samma sak som att det dras 34%. Kanske du har koll på men långt ifrån alla.
Dom dra 34 % skatt varje månad ! Men hon ska bara betala 22 % igenteligen ! För hon har låg månadslön på 21 000 kr ! Så 2000 kr extra varje månad !
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
403
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Undrar detsamma, känns ju lite risky. För mig har de rapporterat in 27kr istället för 27.000kr

Så här säger sevenday:

Vi har uppmärksammat ett tekniskt fel i samband med rapporteringen av ränta till Skatteverket, vilket innebär att du som lån- och delbetalningskund kan se en tillfällig avvikelse mellan ditt årsbesked och din deklaration. Vi för just nu en dialog med skatteverket och vi arbetar för fullt med att åtgärda detta så snart som möjligt, du behöver inte vidta någon åtgärd.

Vi tackar för ditt överseende och önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar
SevenDay Bank
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Varför gör hon det? Gillar hon att låna ut pengar gratis till staten? Därav kommer jag jämka kommande år.
Hennes arbetsgivare har alltid gjort så sista åren ! Men hon har skuldsanering så hon betalar inte på några lån . Hon ska dock spara dessa detta året :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp