• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
401
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Ser att mitt Besked om slutgiltlig skatt damp in i natt, utbetalning reggad på skattekontot sedan 6:te April, Har Nordea. Hoppas på kosing idag, fattiglapp som man är!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Om något läggs till / tas bort / ändras räknas det till 99% som en ändring och därmed blir utbetalning i Juni.
Texten på hemsidan (Skatteverkets) är ganska tydlig, pillar man på något i deklarationen så blir det inga pengar i April :)


9–12 april 2024​

Skatteverket betalar ut skatteåterbäringen till dig som har skatt att få tillbaka och som har godkänt din deklaration digitalt, utan ändringar eller tillägg, senast 3 april.
 

yoloswaget

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
18 Mars 2024
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Räknas nog som ändring, då blir det Juni isf.
Hade väl iofs blivit Juni ändå, då K4 fylls i manuellt, och därmed räknas som ändring.

Varför tog Du bort den?
Tycker dock det är konstigt att det ska räknas som en ändring, skulle jag haft något att deklarera så hade jag ju skickat in en k4 till dom. Jag bad liksom inte om att få en till denna deklarationen
 

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Tycker dock det är konstigt att det ska räknas som en ändring, skulle jag haft något att deklarera så hade jag ju skickat in en k4 till dom. Jag bad liksom inte om att få en till denna deklarationen
Tar man bort eller lägger till nåt, oavsett vad det är så räknas det som en ändring
 

Karlsson24

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
43
Poäng
146
Någon som vet?
jag deklarerade utan ändringar i mars. Sen gjorde min arbetsgivare en ändring så jag fick godkänna på nytt vilket jag gjorde den 3 april. Så alltså jag har godkänt utan ändringar den 3 april vilket då ska generera att man får tillbaka skatten 9-12 april. (Arbetsgivarens ändring räknas inte som ändring. Skatteverket har bekräftat det).
det som är grejen är att jag inte ser något beslut om skattt… ser bara 2022. Har inte fått nåt i Kivra och skattekontot är tomt. Ringde Skatteverket igår men hon jag pratade med var nog inte så kunnig för hon sa att hon kunde inte se nåt och att utbetalningen sker mellan 9-12 april.
Är det någon som varit med om detta innan? Att man gjort allt korrekt men inte fått det utbetalt ändå? Vad berodde det på?
 

Jane

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
22 Januari 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Ser att mitt Besked om slutgiltlig skatt damp in i natt, utbetalning reggad på skattekontot sedan 6:te April, Har Nordea. Hoppas på kosing idag, fattiglapp som man är!
Om du har nordea bör du kunna se på kommande inbetalningar. Jag ser idag att pengarna kommer in imorgon, den 10:e .
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Tar man bort eller lägger till nåt, oavsett vad det är så räknas det som en ändring
Fan helvete gör det?
Jag tog bort k4 för att jag inte hade nåt att deklarera, är mina skattepengar i april körda då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp