• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Hamahati86

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
För mig står det bara att den kommer finnas tillgänglig från den 8e :p Inte för det rör mig i ryggen då man ändå inte kan göra nåt på ett antal dagar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kaffeikoppen

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
28 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Jag väntar fortfarande på min. Imorgon är ju sista dagen då man kan få se den "tidigare", från och med fredag ska den ju finnas tillgänglig för alla på skatteverkets hemsida. Får hoppas den trillar in under eftermiddagen/kvällen. Har hållit mig ifrån att räkna på hur mycket ränta jag betalat in, dels pga den pinsamma smärtan av hur mycket pengar som gått åt men även för att mentalt ha en liten påskpresent att se fram emot. Kan låta lite barnsligt, men ibland drömmer nog fler av oss tillbaka till tider då allt var lättare.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
För mig står det bara att jag kan se min deklaration från den 8:e när jag loggar in på skatteverket. Dock vill jag nog helst inte se den ändå, blir garanterat att betala i år :facejoy:. Och det en rejäl slant skulle jag gissa.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
För mig står det bara att jag kan se min deklaration från den 8:e när jag loggar in på skatteverket. Dock vill jag nog helst inte se den ändå, blir garanterat att betala i år :facejoy:. Och det en rejäl slant skulle jag gissa.
Det är anledningen till att jag inte skattejämkar! Vågar inte! En restskatt skulle vara spiken i kistan. Har du jämkat?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jag har en fråga, eller kanske blir fler.
Jag har fått min deklaration och jag har haft skuldsanering sedan april 2023. Jag hade således löneutmätning jan, feb och mars med ganska stora summor.
Vem är det som ska rapportera in räntan till SKV? Är det företaget som jag har en fodran till eller är det inkassobolaget? Exempelvis så kan jag se att jag gjort stora inbetalningar till Gothia inkasso för ett annat företags räkning. Är det då Gothia som ska rapportera in? Man får göra avdrag med 30% upp till 100 000 läser jag mig till gällande räntan. Är det den summan (30%) som är inrapporterad i deklarationen?
Jag tänker att jag ska kontakta de inkassobolag som inte har rapporterat, som jag har haft löneutmätning till, för att fråga hur mycket ränta jag har betalat under året. Hur behöver jag specificera detta sen till SKV?
Dem har förmodligen inte satt dina inbetalningar mot ränta utan mot kapital istället. Det är upp till dem men det gör då att du inte får ngt tillbaka för det om dem väljer kapital vilket nog är det vanligaste
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Där kom den, 18’ tillbaka
Har skuldsanering år 2 kan tilläggas.
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Surt :confused: Väntar fortfarande på min. Ekar tomt i mailboxen
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
695
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
340 k in, räntor 200 k. Är det lånforum rekord ?
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Det är anledningen till att jag inte skattejämkar! Vågar inte! En restskatt skulle vara spiken i kistan. Har du jämkat?
Yes, har jämkat. Dock har jag tjänat lite för mkt ser jag på inlämnade uppgifter från arbetsgivaren, en rejäl slant mer än beräknat.
Dock avbröt jag min jämkning tidigare än beräknat just pga av lite högre inkomst. Men ser inte ut räcka när jag gör ett snabbt överslag. Dock har jag ju inte med avdrag för resor och räntor i mitt snabba överslag. Så kanske inte så illa som jag tror, hoppas hoppas :) .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp