• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sevenday problem

Jetlee

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
4 Augusti 2022
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Du verkar jobba för Sevenday, det är rent skitsnack du kommer med, corona eller inte har inte med saken att göra då alla kan jobba hemifrån idag, jobbar själv som konsult på finansbolag sen flera år och anställda sitter hemma utan problem och sköter ärenden, man behöver inte vara på ett kontor för att sköta sitt jobb.

Som kreditgivare har dom compliance krav och annat följa, man kan inte driva det som ett garageföretag.
Tycker du jag ska hota med FI oxå ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

West

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Det var inga som helst problem att byta offert på Lendo. Dom såg att avtalet med Sevenday var makulerat osv. Fick ett lite sämre erbjudande på 3.6% men hellre det än en bank som inte går att nå osv.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Du verkar jobba för Sevenday, det är rent skitsnack du kommer med, corona eller inte har inte med saken att göra då alla kan jobba hemifrån idag, jobbar själv som konsult på finansbolag sen flera år och anställda sitter hemma utan problem och sköter ärenden, man behöver inte vara på ett kontor för att sköta sitt jobb.

Som kreditgivare har dom compliance krav och annat följa, man kan inte driva det som ett garageföretag.
Nej, definitivt inte. Men jag ser saker lite mer nyanserad och sansat. Som sagt 10 år har jag haft de, utan bekymmer. Och jobba hemifrån har ingenting med saken att göra. På mitt jobb låg 50% nere pga Corona, därav en realistisk jämförelse. Men jag förstår att man måste välja för sin egen ekonomi, så är det ju.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nej, definitivt inte. Men jag ser saker lite mer nyanserad och sansat. Som sagt 10 år har jag haft de, utan bekymmer. Och jobba hemifrån har ingenting med saken att göra. På mitt jobb låg 50% nere pga Corona, därav en realistisk jämförelse. Men jag förstår att man måste välja för sin egen ekonomi, så är det ju.

Att förklara brukar inte vara rätt melodi här alla gånger.
De som inte ger lån/betalplaner/skuldsanering är usla oavsett omständigheterna.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag tycker generellt sett att många anställda blivit slappa efter pandemin, allt går segare idag på alla plan, för att inte prata om att det mesta i Sverige gick långsamt innan så är det värre nu.

Jag har SEB annars som huvudbank och de har varit bra och alltid kontaktat dom med att skicka meddelande, förut fick man svar inom 24h, nu säger dom att det tar en vecka innan svar, vad är det för kundservice år 2022? allt har blivit sämre tycker jag...
ja SEB har blivit riktigt långsamma, jag åkte på påminnelseavgift för inte så länge sedan då det strulade lite med betalningen av bolånet, denna avgift åkte jag på till stor del just för att kundtjänsten var så sega på att svara på hur jag skulle betala fakturan
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
De mailade mig efter jag hotat med Finansinspektionen och de bad mig ringa upp för utbetalning av lånet, fick ett annat nummer än det som finns officiellt, jag ringde och var inte otrevlig men sa att det är inte seriöst komma en månad senare och dessutom be kunden ringa er men mail har ni tid skicka.

I varje fall så sa jag att det är inte aktuellt längre med lån så dom kan stryka allting, hon verkade tacksam jag ringde och sa att jag inte ville gå vidare då många bara skiter i det verkar det som.


Jaha är de så man ska göra om man vill få de utbetalt :) haha. Men sa dom inte varför de tog så långt tid?? Har en vän som ansökt av dom för fyra veckor sen o fått de godkänt o beviljat men inge pengar än....försöker få tag på dom men enda folk säger är avakta sms med pengarna o efter de är dom som bortblåsta svarar inte på mail elr telefon.
 

Kungenutavsnesteg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
15 Oktober 2016
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jaha är de så man ska göra om man vill få de utbetalt :) haha. Men sa dom inte varför de tog så långt tid?? Har en vän som ansökt av dom för fyra veckor sen o fått de godkänt o beviljat men inge pengar än....försöker få tag på dom men enda folk säger är avakta sms med pengarna o efter de är dom som bortblåsta svarar inte på mail elr telefon.
Tussan din vän borde tänka om. Även fast hen fått bäst Ränta hos Sevenday så är det kanske inte värt det med tanke på hur otroligt dåligt de sköter sin bank.
Ingen bra support eller möjlighet att få tag på dem.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Tussan din vän borde tänka om. Även fast hen fått bäst Ränta hos Sevenday så är det kanske inte värt det med tanke på hur otroligt dåligt de sköter sin bank.
Ingen bra support eller möjlighet att få tag på dem.



Ska hon ringa Lendo o säga vadå?:/ Alltså dom borde kunna göra en ny lpne ansökan utan o ta en ny kredit upplysning. Sevenday svarar varken på telefon elr mail så hur säger man upp lånet där? Allt e signerat med bank id så de är klart...bara vänta på utbetalning men hur stoppar man de när man inte får tag på dom...
 

West

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Ska hon ringa Lendo o säga vadå?:/ Alltså dom borde kunna göra en ny lpne ansökan utan o ta en ny kredit upplysning. Sevenday svarar varken på telefon elr mail så hur säger man upp lånet där? Allt e signerat med bank id så de är klart...bara vänta på utbetalning men hur stoppar man de när man inte får tag på dom...
Jag klistrar in mitt inlägg från tidigare:

Det var inga som helst problem att byta offert på Lendo. Dom såg att avtalet med Sevenday var makulerat osv. Fick ett lite sämre erbjudande på 3.6% men hellre det än en bank som inte går att nå osv.

Så länge det inte gått över 30dagar så ska det gå att använda samma UC. Sevenday svarade snabbt (märkligt nog!) på min begäran om makulering. Bara det känns skumt när dom inte svarar på förfrågningar om utbetalning etc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp