• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sevenday problem

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Alltså skulle gärna vilja uppmana till eftertänksam. Många bolag har under sommaren drabbats hårt av Corona där uppemot 50% av personalen varit sjukskrivna. Det i kombination med semestertider och nya IT lösningar resulterat förmodligen i förseningar av utbetalningar. Nu snackas det om värsta konspirationsteorier om att företaget går i konkurs. Alla är ju fria att välja annat bolag. Såklart är det surt som f-n att man räknar med pengarna men det finns en normal förklaring för det.
Jag hade mitt lån där i 10år. Slutbetalt relativt nyligen och ALDRIG haft några som helst bekymmer. Fått betalningsfria månader, räntesänkningar mm. Snabba svar från kundtjänst mm. Nu är situationen lite exeptionell med en extrem smittsam Corona (igen).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Hon borde kontakta Lendo, berätta hur det ligger till och hoppas de kan hjälpa henne med en ny ansökan med samma UC, men kanske svårt då det är 4 veckor sedan


Precis,de var min tanke med. Tänkte man borde kunna ångra lånet men vet inte hur de ska gå till när man knappt får tag på dom:/ hon vet inte än hur hon ska göra..Tänk om man kontaktar Lendo o så kommer pengarna:/
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Det är väl det som är problemet med landet Sverige idag, alla ska ha ledigt hela tiden och helst samtidigt, är man chef eller ledare så delar man upp ledigheten på sommaren, en arbetstagare har rätt till sin semester minst 4 veckor i följd perioden Juni till Augusti men har ingen rätt att bestämma när den ska tas ut.

Cecilia har dock rätt att det är en dålig arbetsmoral i detta land rent generellt då anställda bara tänker på att ha ledigt, säger inte alla är så men så pass många är sådana idag att det blir ett problem med moralen, rätt lustigt hur denna moral för 30 år sedan verkade vara på acceptabel nivå.

Sen ska ett företag som Sevenday upprätthålla en kundservice, har dom lite personal så antingen får inte alla gå på semester eller så får man helt enkelt anställa fler på kort tid, ett företags ändamål är att tjäna pengar och i detta fall så har Sevenday tappat massa intäkter, ett företag är ingen bidragsverksamhet för anställda.
Tack så mycket Prodelin, bara min åsikt och så som jag känner generellt i samhället just nu att det känns. Men tack så mycket
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Precis,de var min tanke med. Tänkte man borde kunna ångra lånet men vet inte hur de ska gå till när man knappt får tag på dom:/ hon vet inte än hur hon ska göra..Tänk om man kontaktar Lendo o så kommer pengarna:/
Ja det är ju Sevenday som har problem så då får de göra ett undantag tycker jag.
 

Prodelin

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
25 Maj 2013
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
De mailade mig efter jag hotat med Finansinspektionen och de bad mig ringa upp för utbetalning av lånet, fick ett annat nummer än det som finns officiellt, jag ringde och var inte otrevlig men sa att det är inte seriöst komma en månad senare och dessutom be kunden ringa er men mail har ni tid skicka.

I varje fall så sa jag att det är inte aktuellt längre med lån så dom kan stryka allting, hon verkade tacksam jag ringde och sa att jag inte ville gå vidare då många bara skiter i det verkar det som.
 

Prodelin

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
25 Maj 2013
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Ja det är ju Sevenday som har problem så då får de göra ett undantag tycker jag.

Så länge de inte betalat ut kan du skita i det hela eller så gör du som jag och är lite sjysst och säger att du inte vill gå vidare och de makulerar skuldebrevet då inget är utbetalt.
 

Prodelin

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
25 Maj 2013
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Alltså skulle gärna vilja uppmana till eftertänksam. Många bolag har under sommaren drabbats hårt av Corona där uppemot 50% av personalen varit sjukskrivna. Det i kombination med semestertider och nya IT lösningar resulterat förmodligen i förseningar av utbetalningar. Nu snackas det om värsta konspirationsteorier om att företaget går i konkurs. Alla är ju fria att välja annat bolag. Såklart är det surt som f-n att man räknar med pengarna men det finns en normal förklaring för det.
Jag hade mitt lån där i 10år. Slutbetalt relativt nyligen och ALDRIG haft några som helst bekymmer. Fått betalningsfria månader, räntesänkningar mm. Snabba svar från kundtjänst mm. Nu är situationen lite exeptionell med en extrem smittsam Corona (igen).

Du verkar jobba för Sevenday, det är rent skitsnack du kommer med, corona eller inte har inte med saken att göra då alla kan jobba hemifrån idag, jobbar själv som konsult på finansbolag sen flera år och anställda sitter hemma utan problem och sköter ärenden, man behöver inte vara på ett kontor för att sköta sitt jobb.

Som kreditgivare har dom compliance krav och annat följa, man kan inte driva det som ett garageföretag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp