• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sökte samlingslån - mina erbjudanden

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Nu har jag äntligen sökt samlingslån. 4 erbjudanden trillade in direkt.
Mina förutsättningar
Inkomst: 416 000 kr
Underskott: 55 000 kr
Betyg: 1,3%
Synligt blanco: 157 000 kr
Krediter: 13 000 kr
Antal FF: 1

Sökte samla 450 000 kr.

Fått 4 erbjudanden här som trillade in direkt, kommer avvakta några timmar till.

Santander, 350 000 kr 11,9% effektiv ränta.
Konsumentkredit 200 000 kr, 12,3% effektiv ränta. - Kräver lönespecifikation.
Marginalen 325 000 kr, 13,05% effektiv ränta
Collector 450 000 kr, 16,37% effektiv ränta

Hoppas på att några bättre erbjudanden trillar in såklart. Grymt att collector erbjuder hela beloppet men det blir för dyr kostnad och hög ränta för ett så stort lån...

Annars, hur är dessa långivare väl när man godkänner lånet? Någon som kommer i efterhand och krånglar till det med kreditz och nekar? Kan inte se någon kräver lösenkrav.

(Funderar eventuellt på att sänka till 350 000 kr och se om jag får bättre räntor)
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jag har bara erfarenhet av Marginalen och det är så färskt som några veckor så kan inte ge något direkt omdöme ännu. Men för mig hade de lösenkrav ner till sista öret. Men det kanske är olika.
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Jag har bara erfarenhet av Marginalen och det är så färskt som några veckor så kan inte ge något direkt omdöme ännu. Men för mig hade de lösenkrav ner till sista öret. Men det kanske är olika.
Fick från marginalen för lite mer än ett år sedan och då var det lösenkrav på kronan som gällde.
Däremot så fungerar den över förväntan och den bank som ökat räntan minst under alla höjningar. De gick till och med på en sänkning av min ränta efter samtal med dem (utan ny UC)
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Jag har bara erfarenhet av Marginalen och det är så färskt som några veckor så kan inte ge något direkt omdöme ännu. Men för mig hade de lösenkrav ner till sista öret. Men det kanske är olika.
Vad jag fick upp på Lendos sida så står det ingenting om lösenkrav. Hur var den biten för dig?
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157
Jaha oj, men sen ändra dom lösenkrav till hela beloppet när du valde att gå vidare med dom?
Nej det var bara 186 men det gick ville inte lösa Fairlo och vart det 184 eller något totalt och det gick inte utan skulle vara precis 186. Löste sig med ett annat lån i slutändan men det vart lite samtal fram och tillbaka
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Nej det var bara 186 men det gick ville inte lösa Fairlo och vart det 184 eller något totalt och det gick inte utan skulle vara precis 186. Löste sig med ett annat lån i slutändan men det vart lite samtal fram och tillbaka
Jaha ojdå, låter onödigt krångligt.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Vad jag fick upp på Lendos sida så står det ingenting om lösenkrav. Hur var den biten för dig?
Den här gången sökte jag med Axa Finance för första (och sista) gången. Det var inget fel alls på killen som ringde upp mig och skötte sökningen, tvärtom, men jag föredrar att själv följa utvecklingen med olika erbjudanden och villkor. Så det var helt enkelt han som berättade det för mig på telefon. Och eftersom det inte gick att lösa Fairlo "Lösa" så var jag tvungen att lösa in det sista på ett blancolån där jag egentligen hade mycket bättre ränta än på marginalen-lånet. Så det var ju en klar nackdel med att de krävde 100 procent lösen. Jag fick också väldigt dålig ränta på Zmarginalen, effektiv drygt 18 procent, men min plan är att inom en hyffsat överskådlig framtid lösa in det som del i ett större samlingslån så det fick vara värt det för att kunna lösa in alla krediter (utom Fairlo då)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp