• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka samlingslån

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Jo, det ändras varje uppdatering i mitten på månaden. Det står Kreditlimit resp Utnyttjad kredit och dessa är lika stora och sjunker för varje månad.

Under detta står det Skapad och datumet du tog lånet.
Sen står det Uppdaterad och datumet det senaste rapporterades in som nu 30 nov 2020.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bonanza

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Augusti 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jo, det ändras varje uppdatering i mitten på månaden. Det står Kreditlimit resp Utnyttjad kredit och dessa är lika stora och sjunker för varje månad.

Tack för svar. Men på min uc sjunker inte beloppet för utnyttjad kredit trots att det är ett lån där jag inte kan göra uttag. Jag återbetalar alltså varje månad men ändå är beloppet exakt detsamma som kreditlimiten. Hur är det möjligt?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Tack för svar. Men på min uc sjunker inte beloppet för utnyttjad kredit trots att det är ett lån där jag inte kan göra uttag. Jag återbetalar alltså varje månad men ändå är beloppet exakt detsamma som kreditlimiten. Hur är det möjligt?
Det är skillnad på blancolån och kortkredit. Blancolån där minskar kreditlimit och utnyttjad samtidigt. På kortkredit ligger kreditlimit på den summan du beviljats men utnyttjad kredit minskar vid amortering.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Du kunde ändå ha väntat du har ju a-kassa du kunde hittat en o annan som ger trots ej fast jobb ... du har ändå inkomst som du har för 2019 ....

Skulle han fyllt i att han är arbetslös då och inkomsten från a-kassan menar du? Cirka 0% chans att få beviljat när man är arbetslös givetvis.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Skulle han fyllt i att han är arbetslös då och inkomsten från a-kassan menar du? Cirka 0% chans att få beviljat när man är arbetslös givetvis.

Det är många banker som beviljar utan fast anställning, fylla i årsinkomst många som beviljar över 120k årsinkomst
 
B

Borg

Gäst
Poäng: 0
Du kunde ändå ha väntat du har ju a-kassa du kunde hittat en o annan som ger trots ej fast jobb ... du har ändå inkomst som du har för 2019 ....
Absolut men 4 FF hinner gå ut innan mars så om jag har 2 eller 3 FF kommer inte vara det som avgör i mars så var värt att chansa står jag fast vid
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Det är många banker som beviljar utan fast anställning, fylla i årsinkomst många som beviljar över 120k årsinkomst

Absolut, men då ska han fylla i att han är fast anställd vilket han inte är. För han passerar inte ens filtret om han skriver att han är arbetslös. Sen blir det knepigt om dom frågar om lönespec eller arbetsgivarintyg vilket samtliga banker blivit hårdare med under pandemin.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Absolut, men då ska han fylla i att han är fast anställd vilket han inte är. För han passerar inte ens filtret om han skriver att han är arbetslös. Sen blir det knepigt om dom frågar om lönespec eller arbetsgivarintyg vilket samtliga banker blivit hårdare med under pandemin.

Ja det e sant, men marginalen collexter m.m frågar ej efter komplettera mer vad alla sagt men men nu ör det ju försent i vilket fall
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp