• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Söka samlingslån

Bonanza

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Augusti 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Att förklara hur UC-systemet fungerar korrekt kräver mer eller mindre en doktorsavhandling.

Konkreta parametrar som inkomst, förfrågningar, anmärkning, ålder, belåning, antal krediter mm vägs in med antaganden om olika grupper. Att unga personer med studielån har högre betalningsförmåga än äldre människor med studielån osv.

Det är helt omöjligt att förklara hela betyget då antalet parametrar och antaganden är gigantiskt.

Haha ja den doktorsavhandlingen saknas ju tyvärr.
Men kan man mellan tummen och pekfingret gissa vad min risk behöver komma ner till innan det är idé att söka ett samlingslån på 150-200k?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Haha ja den doktorsavhandlingen saknas ju tyvärr.
Men kan man mellan tummen och pekfingret gissa vad min risk behöver komma ner till innan det är idé att söka ett samlingslån på 150-200k?

Under 10% risk skulle jag nog säga
 

Bonanza

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Augusti 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tänkte på en sak. Krediter som syns på uc ändras varje månad iom betalningar och/eller uttag. Men beloppen på rena lån ändras inte fastän det betalas på dom varje månad. Varför är det så?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Sökte nyss på Lendo.
360.000 års inkomst
7 FF
1 anmärkning (går ut i mars)
8.6 %
48.000 synliga lån.
Fick endast erbjudande av nystartfinans så det hoppar jag.

Kanske ger nytt att gå på ifall någon tänkte söka med likande förutsättningar.

Varför väntade du inte till mars om man får fråga?
 
B

Borg

Gäst
Poäng: 0
Kommer bli av med jobbet sista januari så när jag söker i mars kommer jag förmodligen inte ha jobb så då blir det svårt att samla, hade behövt bli av med lite utanför uc nu medans jag kunde visa upp inkomst så det blir lättare sen när jag väl är utan jobb.
Därav av att jag chansade nu för kände att det var större chans att gå nu än när jag inte har jobb.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Kommer bli av med jobbet sista januari så när jag söker i mars kommer jag förmodligen inte ha jobb så då blir det svårt att samla, hade behövt bli av med lite utanför uc nu medans jag kunde visa upp inkomst så det blir lättare sen när jag väl är utan jobb.
Därav av att jag chansade nu för kände att det var större chans att gå nu än när jag inte har jobb.


Du kunde ändå ha väntat du har ju a-kassa du kunde hittat en o annan som ger trots ej fast jobb ... du har ändå inkomst som du har för 2019 ....
 

Bonanza

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Augusti 2020
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tänkte på en sak. Krediter som syns på uc ändras varje månad iom betalningar och/eller uttag. Men beloppen på rena lån ändras inte fastän det betalas på dom varje månad. Varför är det så?

Ingen som har ett svar på detta? Har till exempel ett lån som syns på uc som jag tog i februari. Har alltså betalat tillbaka flera tusen på det. Men ändå står bara det upsrungliga lånebeloppet. Kommer det stå så ända tills hela lånet är återbetalt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp