• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Söka lån nu i maj

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Vad anses som oseriös och hög ränta
Medsökande har jag ej så kommer stå själv på lånet

Är det inte lättare att du själv specificerar vad du önskar uppnå/få för lån?

Exempel på var jag tror du kan få lån med 6+ i betyg och den belåning du har: Ferratum, Vivus, Lumify-gruppen, Brixo-gruppen, smspengar och några till. Eventuellt Bank Norwegian, Big Bank eller liknande till 15/20+% i ränta.

Med det sagt, är det bara en gissning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Är det inte lättare att du själv specificerar vad du önskar uppnå/få för lån?

Exempel på var jag tror du kan få lån med 6+ i betyg och den belåning du har: Ferratum, Vivus, Lumify-gruppen, Brixo-gruppen, smspengar och några till. Eventuellt Bank Norwegian, Big Bank eller liknande till 15/20+% i ränta.

Med det sagt, är det bara en gissning.
Jag skulle vilja låna runt 200k och Max 300k för täcka några dåliga krediter samt ett måste renovering på boendet
Hoppas dock att betyget kommer sjunka och då kanske kan få ett lån på typ remmber eller kanske collector
 

Denisbe92

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Januari 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Förutsättningar
Lön 38500 brutto
Uc nu 6,6
Total ff 6st
En ff försvinner 11 maj och en ff blir 5
sen nästa
månader
Sista ff tagen 8 januari
Blanco lån 385,000
Vad tror ni Max jag kan låna till om det så är samlingslån eller blanco lån har några små krediter som jag vill få bort
Jag hade liknande förutsättningar men fick inget

360k årsinkomst

370k lån & krediter

3.8 uc 5 st ff

inga betalningsanmärkningar eller kf
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag skulle vilja låna runt 200k och Max 300k för täcka några dåliga krediter samt ett måste renovering på boendet
Hoppas dock att betyget kommer sjunka och då kanske kan få ett lån på typ remmber eller kanske collector

Hur mycket är det som du ska betala av/samla? Tror det blir mycket svårt att låna upp dig ytterligare 300k -men om säg 90% går till att betala av befintliga lån, så är chanserna bättre. För ett så stort lån, även om det avser att samla, vidhåller jag dock att jag tror att ditt betyg vara minst ”Bra” för att du ens ska ha en chans.
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Hur mycket är det som du ska betala av/samla? Tror det blir mycket svårt att låna upp dig ytterligare 300k -men om säg 90% går till att betala av befintliga lån, så är chanserna bättre. För ett så stort lån, även om det avser att samla, vidhåller jag dock att jag tror att ditt betyg vara minst ”Bra” för att du ens ska ha en chans.
Hej vill samla betala av ca 150k kanske mer beroende som sagt hur mycket jag får låna
För då blir jag av med konto krediter samt kanske kan söka igen till hösten för bättre villor
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Jag hade liknande förutsättningar men fick inget

360k årsinkomst

370k lån & krediter

3.8 uc 5 st ff

inga betalningsanmärkningar eller kf
Oj jäklar. Då har det stramats åt! Vart sökte du? Låter väldigt suspekt att du inte fick något erbjudande.
Flyttat mycket? Nyskild? Många förfrågningar på senaste trots 3.8 uc?
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Sambla skulle jag inte rekommendera, sökte 2 ggr inga erbjudande( räknar inte banky som är oseriöst) men med Lendo fick jag flera erbjudande
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Sambla skulle jag inte rekommendera, sökte 2 ggr inga erbjudande( räknar inte banky som är oseriöst) men med Lendo fick jag flera erbjudande
Jag tänkte först söka på lendo privat lån på 250,000kr
Funkar inte det sänker jag beloppet till 190,000kr
Funkar inte det söker jag samlingslån
Vet inte om det är en bra plan eller om det funkar att ändra ansökan så många gg på en å samma UC
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp