• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Söka lån nu i maj

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Förutsättningar
Lön 38500 brutto
Uc nu 6,6
Total ff 6st
En ff försvinner 11 maj och en ff blir 5
sen nästa
månader
Sista ff tagen 8 januari
Blanco lån 385,000
Vad tror ni Max jag kan låna till om det så är samlingslån eller blanco lån har några små krediter som jag vill få bort
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
Du har 100% belåningsgrad mot din inkomst och kreditbetyget är inge vidare, det blir nog inte helt lätt tyvärr. Fokusera på att få bort dom små krediterna och få bättre kreditbetyg, och sök samlingslån senare. Om du har små marginaler kan du kontakta dina långivare och höra om möjligheter finns för förlängd återbetalningstid, betalningsfria månader o.s.v.
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Okej har läst att många här inne fått mer lån trots årsinkomst
kan ha fel men vissa banker säger väl att det är okej att ha 1,5 % sin årsinkomst i lån
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Okej har läst att många här inne fått mer lån trots årsinkomst
kan ha fel men vissa banker säger väl att det är okej att ha 1,5 % sin årsinkomst i lån
Jo det kan gå, men då behöver du nog du åtminstone komma ner i ”Bra” kreditvärdighet (under 4).
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Jo det kan gå, men då behöver du nog du åtminstone komma ner i ”Bra” kreditvärdighet (under 4).
Behöver jag komma under bra för att få något erbjudande alls?
Vet inte vad min uc kommer hamna på när en ff försvinner nu samt 1 ff blir 5 månader
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
Det finns alltid de som lånar ut och de som är inte ser annan utväg än att låna dyrt. En ansvarsfull kreditgivning borde ju inte låna ut enligt de förutsättningar du har. i all välmening men jag tror du gör bättre att försöka betala av dina mindre krediter och vänta ut så att dina förfrågningar försvinner från UC, och se hur ditt kreditbetyg kommer förändras.

1714384570862.png
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
443
Mottagna reaktioner
236
Poäng
407
Belåningsgraden är väl närmare 80 % än 100 % om man bortser från bolån.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Behöver jag komma under bra för att få något erbjudande alls?
Vet inte vad min uc kommer hamna på när en ff försvinner nu samt 1 ff blir 5 månader
Som flera skriver, kan du säkert få lån till högre ränta av mer oseriösare kreditgivare. Men jag tolkade ditt inlägg som att du ville samla lån för att få bort just sådana, och då är min gissning att du skulle behöva åtminstone ”Bra” i kreditbetyg för att få rimliga erbjudanden.
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Som flera skriver, kan du säkert få lån till högre ränta av mer oseriösare kreditgivare. Men jag tolkade ditt inlägg som att du ville samla lån för att få bort just sådana, och då är min gissning att du skulle behöva åtminstone ”Bra” i kreditbetyg för att få rimliga erbjudanden.
Okej ja det är tanken men vet inte vad som blir bäst att söka samlingslån eller vanligt för helst vill jag samla lite och resten ska gå till en renovering här hemma
 

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
62
Poäng
207
Som flera skriver, kan du säkert få lån till högre ränta av mer oseriösare kreditgivare. Men jag tolkade ditt inlägg som att du ville samla lån för att få bort just sådana, och då är min gissning att du skulle behöva åtminstone ”Bra” i kreditbetyg för att få rimliga erbjudanden.
Vad anses som oseriös och hög ränta
Medsökande har jag ej så kommer stå själv på lånet
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp