• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ränteavdrag på konsumtionslån ska trappas av - Förslag från Regeringen

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lock

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 September 2024
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
15
Poäng
51
De som tjänar över 64.000 i månaden gynnas mest. Så alla i riksdagen gynnas. ”Se om sitt eget hus först”…
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Ingenting ang dom brutalt höga fasta elavgifterna. Sitter själv med mina döttrar i en hyreslägenhet med kallhyra. Förbrukningen kostade 240 kr förra månaden och dom fasta avgifterna är på 820 kr. Vansinnigt.

Sen gick ändå M, KD m.fl.till val med att det skulle bli så bra om man röstade på dom ang elen. Aldrig haft så höga fasta avgifter som nu. Och högre ska dom bli har jag hört.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Precis som jag skrivit tidigare , de gör bäst för sig och höginkomsttagare och så oavsett vwm regerar
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Näe de är dom borgliga partierna som alltid sett över de rika, bara att vanlig svensson tror att "den här gången blir det annorlunda" o ger dom en röst
Ja, det här känns nog som ett svek för dessa väljare. Det är verkligen en "ta från de fattiga och ge till de rika" budget, även om de försöker rättfärdiga det med att det kommer att få fart på Sveriges ekonomi. Nä, gör om och gör rätt, säger jag. Jag (som höginkomsttagare i den lägre nivån) klarar mig utan de där 600 kronorna i skattesänkning och skulle hellre se mer pengar till de som har det sämst ställt.
 

Krediternasjudas

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
130
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Jo men ränteavdraget är kopplad till politiken , man måste diskutera, vi bor inte i Nordkorea
Skrev ingenting om att vi inte ska diskutera. Det är bara att kolla på senaste sidorna hur många som faktiskt handlar om det tråden skapades för att diskutera. Tack för din konstruktiva kommentar
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
De som tjänar över 64.000 i månaden gynnas mest. Så alla i riksdagen gynnas. ”Se om sitt eget hus först”…
Sen får man sätta det i kontext också. Media skriver att dom gynnas mest. Men i verkligheten så gynnas dom ca 120kr mer än de som tjänar en vanlig lön på 35.000-40.000. Det kanske låter på media som tusenlappar, men det är en lunch i månaden mer dom gynnas som tjänar 64000. Inget direkt att bli stött över.

Ser dock ut som att ränteavdraget försvinner över 2 år som befarat. Det ska bara röstas igenom i November, men i princip alla partier ser ut att stå bakom det, om inte annat har tidöpartierna själva majoritet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp