• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nu orkar jag inte mer! Sista försöket nu!

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 102
Poäng
897
Låter som ett bra mål. Huvudmålet måste vara att aldrig mer lägga en spänn på spel eller hästar.
Satsa på att spara istället.
Ja, det är uteslutet. Vill inte skriva samma inlägg om några år med fler lån nu
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Aldrigspela

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 Maj 2024
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Du måste bestämma dig, betala av skulder och sluta spela eller fortsätta spela och du får ett större hål nu om 3-4 år som kanske är det dubbla
Bra skrivet
Tänker man tillbaks 4 år 2020 från idag vad är det egentligen? Känns som igår.
Man kan alltid göra sitt 2028 bättre eller likadan som 2024 genom att inte göra några framsteg eller ännu värre att göra det sämre. Långsiktigt tänk är jobbigt men lönar sig något enormt.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 102
Poäng
897
Bra skrivet
Tänker man tillbaks 4 år 2020 från idag vad är det egentligen? Känns som igår.
Man kan alltid göra sitt 2028 bättre eller likadan som 2024 genom att inte göra några framsteg eller ännu värre att göra det sämre. Långsiktigt tänk är jobbigt men lönar sig något enormt.
Jo, men tycker mitt liv styrs så mycket med ekonomin. Skapar så många negativa minnen och alla blir äldre i min omgivning o det skapar negativ stress. Mina föräldrar kanske inte är pigga så länge till, mitt barn börjar bli stor. Jag har fått panikkänslor o alla tankar går till ekonomin. Nu längtar jag bara till nästa lön så jag kan blicka framåt o börja om, göra rätt. Men ännu några år går helt i onödan. Men får börja om helt enkelt nu o fokusera på att minska mina utgifter varje månad o även börja spara!
 

Aldrigspela

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 Maj 2024
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Jo, men tycker mitt liv styrs så mycket med ekonomin. Skapar så många negativa minnen och alla blir äldre i min omgivning o det skapar negativ stress. Mina föräldrar kanske inte är pigga så länge till, mitt barn börjar bli stor. Jag har fått panikkänslor o alla tankar går till ekonomin. Nu längtar jag bara till nästa lön så jag kan blicka framåt o börja om, göra rätt. Men ännu några år går helt i onödan. Men får börja om helt enkelt nu o fokusera på att minska mina utgifter varje månad o även börja spara!
Du tänker rätt.
Tvekar inte att med det tankesättet kommer du att klara dig om Gud vill.
Alla år du har enligt dig förlorat kan du se som en lärdom förstår stressen från både hållen det med föräldrar och så barnen men vad är bästa man kan göra i dagsläget får man alltid tänka det som hänt kan man ju inte ändra på det man kan åtminstone göra är välja vart man önskar sin riktning på sin framtid och det verkar du ha gjort nu.

Ibland brukar jag även tänka har man inte gått igenom svåra saker så kan man inte heller riktigt njuta av det goda senare föreställ dig i din situation ifall du löser detta.

Sedan kanske en opopulär åsikt men att varje dag hänga på ett forum som detta bådar nog inte så gott det är lätt att man tänker att andra har det värre eller att man bara läser om misär du behöver omges av människor som faktiskt lyckats i livet tror jag, missförstå mig inte det är underbar hjälp man kan få här av olika medlemmar men jag tänker mest att man inte ska hänga här dagligen. Det är bara min åsikt. Nu påstår jag inte att just du gör det utan mer allmänt till den som läser och kanske känner sig fast i livet.

Du har en fin motivationsfaktor och det är ditt barn och dina föräldrar sen glöm inte bort den viktigaste personen i ditt liv som du är med 24/7, dig själv. Hoppas få se en uppdatering av dig ifall jag är kvar på forumet i framtiden där du löst dina problem!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 102
Poäng
897
Du tänker rätt.
Tvekar inte att med det tankesättet kommer du att klara dig om Gud vill.
Alla år du har enligt dig förlorat kan du se som en lärdom förstår stressen från både hållen det med föräldrar och så barnen men vad är bästa man kan göra i dagsläget får man alltid tänka det som hänt kan man ju inte ändra på det man kan åtminstone göra är välja vart man önskar sin riktning på sin framtid och det verkar du ha gjort nu.

Ibland brukar jag även tänka har man inte gått igenom svåra saker så kan man inte heller riktigt njuta av det goda senare föreställ dig i din situation ifall du löser detta.

Sedan kanske en opopulär åsikt men att varje dag hänga på ett forum som detta bådar nog inte så gott det är lätt att man tänker att andra har det värre eller att man bara läser om misär du behöver omges av människor som faktiskt lyckats i livet tror jag, missförstå mig inte det är underbar hjälp man kan få här av olika medlemmar men jag tänker mest att man inte ska hänga här dagligen. Det är bara min åsikt. Nu påstår jag inte att just du gör det utan mer allmänt till den som läser och kanske känner sig fast i livet.

Du har en fin motivationsfaktor och det är ditt barn och dina föräldrar sen glöm inte bort den viktigaste personen i ditt liv som du är med 24/7, dig själv. Hoppas få se en uppdatering av dig ifall jag är kvar på forumet i framtiden där du löst dina problem!

Förstår ditt tänk. Tror att vi är lite olika här. Jag kan få stöttning och energi här. Man känner sig inte heller ensam hur man har det och vill gärna hjälpa andra här. Jag kommer nog hänga här varje dag ändå
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 102
Poäng
897
Har gått igenom mina skulder om jag bortser från mina 2 privatlån.

Fairlo: 58 000 kr
Klarna: 182 kr i mån ( Kvar 3793 kr) Är klocka värde 5500 kr.
Klarna: 137 kr i mån ( Kvar 649 kr)
Klarna: 132 kr i mån ( Kvar 622 kr)
Klarna: 50 kr i mån ( Kvar 698 kr)

Tillgängligt på mina konton är 15 000 kr.
Får in ett lån som inte syns på uc, 25 000 kr imorn.

Vill attackera fairlo så hårt det går. Tar jag bort alla klarna så frigör jag mer i månaden. Kanske kan betala av klockan o sälja den nu före sommaren. Sen amortera bort 35 000 kr på fairlo?
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Helt rätt, Fairlo är först som du ska ta bort
 

Aldrigspela

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
3 Maj 2024
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Har gått igenom mina skulder om jag bortser från mina 2 privatlån.

Fairlo: 58 000 kr
Klarna: 182 kr i mån ( Kvar 3793 kr) Är klocka värde 5500 kr.
Klarna: 137 kr i mån ( Kvar 649 kr)
Klarna: 132 kr i mån ( Kvar 622 kr)
Klarna: 50 kr i mån ( Kvar 698 kr)

Tillgängligt på mina konton är 15 000 kr.
Får in ett lån som inte syns på uc, 25 000 kr imorn.

Vill attackera fairlo så hårt det går. Tar jag bort alla klarna så frigör jag mer i månaden. Kanske kan betala av klockan o sälja den nu före sommaren. Sen amortera bort 35 000 kr på fairlo?
Du gör rätt i att prioritera Fairlo
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 102
Poäng
897
Nu har jag fått ett nytt liv. Hos remember kan man få 3 tillfälliga betalningsplaner sa dom. Så ska fortsätta betala in 3600 kr o få en påminnelsefaktura igen. Därefter 6 ytterligare månader med 5% ränta och 3600 kr i månaden
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
521
Mottagna reaktioner
285
Poäng
447
Nu har jag fått ett nytt liv. Hos remember kan man få 3 tillfälliga betalningsplaner sa dom. Så ska fortsätta betala in 3600 kr o få en påminnelsefaktura igen. Därefter 6 ytterligare månader med 5% ränta och 3600 kr i månaden
Härligt du kan få till tillfälliga betalningsplaner på alla dina andra lån med men du kanske redan har hört dig för med dom andra.Fortsätt kämpa och ge inte upp! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp