• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nu orkar jag inte mer! Sista försöket nu!

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
416
Poäng
557
Nu tog jag ett lån hos Brixo, fick beviljat 25 000 kr. Är 20 % istället för 29% hos fairlo. Kan låta lite dumt, men extra amorterar man på fairlo så blir nästa månadskostnad betydligt högre. Dessa 25 000 kr ska in på fairlo + 15 000 kr från eget konto.
Sjukt vilken ränta dom har ändrat till
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 200
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Jag ska inte överväga att släppa allt?
Förstår jag rätt så har du fasta utgifter på ca 17000:- och får ut 24-25000:-? Vad är det absolut nödvändiga resterande 7-8000:- måste räcka till? Spontant låter det inte som om du borde släppa allt. Det följer så mycket negativt med betalningsanmärkningar och löneutmätning.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 102
Poäng
897
Förstår jag rätt så har du fasta utgifter på ca 17000:- och får ut 24-25000:-? Vad är det absolut nödvändiga resterande 7-8000:- måste räcka till? Spontant låter det inte som om du borde släppa allt. Det följer så mycket negativt med betalningsanmärkningar och löneutmätning.

jo, kanske inte är så akut. Man vaknar upp ur beteendet o känner panikkänsla. Men man orkar inte mer, men det kanske släpper efter några månader om jag lyckas vara fri
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 200
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
jo, kanske inte är så akut. Man vaknar upp ur beteendet o känner panikkänsla. Men man orkar inte mer, men det kanske släpper efter några månader om jag lyckas vara fri
Jag fattar, jag har varit där. Och jag körde min ekonomi i botten. Var på väg att börja slarva med hyran till och med pga spelandet. Så ta tag i spelandet. Man vill inte släppa, men man måste. Jag lovar att en värld med mindre ångest väntar när du kommer över kröken. Kämpa!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 102
Poäng
897
Jag fattar, jag har varit där. Och jag körde min ekonomi i botten. Var på väg att börja slarva med hyran till och med pga spelandet. Så ta tag i spelandet. Man vill inte släppa, men man måste. Jag lovar att en värld med mindre ångest väntar när du kommer över kröken. Kämpa!
Förstår dig precis. Hur hade du det med summan av lån och pengar över efter räkningar?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 200
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Förstår dig precis. Hur hade du det med summan av lån och pengar över efter räkningar?
Jag hade inte ens råd att betala mina fasta utgifter plus lån till sist. Bara hyra, el osv plus lån kostade mig tusenlappar över min inkomst. Och så ska man ju äta, ha medicin osv med. Så jag hade inget annat val än att släppa allt. Tyvärr. En sen spelkväll tog jag lumify och credifi, satsade allt och förlorade. Där och då drog jag på mig typ 9000:- mer i månaden i lånekostnader och det var kört.
 
Senast ändrad:

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 102
Poäng
897
Jag hade inte ens råd att betala mina fasta utgifter plus lån till sist. Bara hyra, el osv plus lån kostade mig tusenlappar över min inkomst. Och så ska man ju äta, ha medicin osv med. Så jag hade inget annat val än att släppa allt. Tyvärr. En sen spelkväll tog jag lumify och credifi, satsade allt och förlorade. Där och då drog jag på mig typ 9000:- mer i månaden i lönekostnader och det var kört.
Tragiskt historia. Usch, vad jobbigt. Hur mycket var dom lånen på egentligen?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 200
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Tragiskt historia. Usch, vad jobbigt. Hur mycket var dom lånen på egentligen?
Minns inte, men det var nog runt 40000:- totalt tror jag. Plus en jäkla massa extra kostnader dom lägger på och sjuk ränta. Inte så lång återbetalningstid. Ja det är en tragisk historia. Samtidigt försöker jag se framåt och vara tacksam och stolt att det inte gick ännu längre. För så länge spelandet är ett problem så kommer det att ställa till med mer och mer. Gränsen flyttas fram.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
416
Poäng
557
Du måste bestämma dig, betala av skulder och sluta spela eller fortsätta spela och du får ett större hål nu om 3-4 år som kanske är det dubbla
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 270
Mottagna reaktioner
1 102
Poäng
897
Minns inte, men det var nog runt 40000:- totalt tror jag. Plus en jäkla massa extra kostnader dom lägger på och sjuk ränta. Inte så lång återbetalningstid. Ja det är en tragisk historia. Samtidigt försöker jag se framåt och vara tacksam och stolt att det inte gick ännu längre. För så länge spelandet är ett problem så kommer det att ställa till med mer och mer. Gränsen flyttas fram.
Den ångesten måste va extrem. Du är stark o hoppas du kommer tillbaka på banan igen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp