• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nettofinans nya sida

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Undrar så om nån fått beviljat?? Och alla ni som fått avslag, har ni fått reda på varför? Och ni som tror att de bara vill samla uppgifter, vad sjutton ska dom med de till??
 
O

Olle

Gäst
Poäng: 0
Tror inte de vill samla uppgifter

Antagligen samarbetar de med något annat kreditinstitut och dessutom tar de troligen UC. Och då går de säkert efter din kreditscore och har du flera banklån sedan tidigare och kanske mycker förfrågningar då får du också en låg score, så det kan vara en anledning till att de nekar. Om du har tjänsten från minUC där man kan se sin egen score så tror jag att det är meningslöst att söka banklån där man tar UC om man inte minst har score BRA om du har mindre bra eller svag så kommer de flesta att neka det är i alla fall min erfarenhet.
 
O

Olle

Gäst
Poäng: 0
Precis som jag trodde

De förmedlar bara lånen åt Avida Finans!

Så här står det i villkoren:
Kreditgivare är Avida Finans AB, nedan kallad ”Kreditgivaren”.
Kreditförmedlare är Nettofinans/Kindara AB

De tar dessutom dubbla kreditupplysningar först hos Soliditet och om den är OK, så tar man även UC.

Så Nettofinans är nog bara att glömma, om man inte är ute efter att enbart få fler förfrågningar som bara belastar ännu mera...

/Olle
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Verkar vara ett mycket märkligt företag. Med den räntan som de tar tycker jag inte de ska ge alla som söker avslag. Om man redan är rik så söker man inte ett lån med så hög ränta. Det är oftast vi med sämre chanser att få lån som får ta dessa lån med hög ränta. Finns det egentligen någon här som har fått det beviljat hos Nettofinans? Verkar bara vara ett företag som samlar uppgifter om folk. :mad:

Tycker jag också en ränta på 33% är verkligen mycket när det handlar om sådana summor. Dessutom en dröjsmålsränta om 45% är något av det högsta jag sett. Är väl bara smsprivatkredit som har högre (96%) och lyckyloans tidigare dröjsmålsränta (65%).
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Bluff!!!

Jag sökte lån där och efter några dar ( går verkligen inte på 24h som det står på hemsidan) fick jag besked om beviljat lån, so far so good! MEN jag gjorde en överföring av lånet till mitt konto via "mina sidor", precis enligt deras instruktioner, detta var i fredags och jag skulle ha pengarna senast igår halvfyra, inga pengar kom! Mailade dom igen och blev garanterad att pengarna skulle finnas senast klockan 18...fortfarande inga pengar men ett minusuttag på "mina sidor" finns det!!!
Kommer det inte in några pengar på mitt konto idag heller, så överväger jag att göra en polisanmälan, jag får ju betala ränta på pengar jag inte ens fått, nej tack, detta luktar bluff lång väg tycker jag, tråkigt nör man väntar på pengar man verkligen behöver också...!!!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag fick ett mail idag om Nettofinans men efter att ha läst här om hur de bär sig åt så är det absolut inget för mig. Jag uppfyller kraven men jag har 6 ffr hos UC och betydligt fler hos Soliditet och då måste det vara kört för min del eller hur? Finns det någon utom "lalusa" som har fått låna av Nettofinans? Verkar som om 99,9% av alla ansökningarna får avslag.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Något nytt om Nettofinans?

Inget nytt om Nettofinans? Finns här någon mer som fått lån beviljat hos dem? Vågar man söka om man har många ffr hos Soliditet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp