• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nekad skuldsanering efter inledande

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Jag vet inte riktigt, är riktigt besviken just nu.
Vet inte när löneutmätning börjar igen. Men om jag förstår rätt från det jag har läst här på forumet så hinner jag behålla månadens lön iallafall. Nu har jag 3 veckor på mig att överklaga. Så måste vänta att de veckorna går innan jag ansöker igen. Funderar på att ansöka igen i juli. Frågan då är, kommer jag bli nekad igen pga den här beslutet. Blir jag nekad igen så tror jag jag kommer avvakta 1 år till innan jag ansöker igen.
Förstår att du är besviken. även om man vet att det finns en risk att få avslag så hoppas man ju också på positivt besked.
Jag är ingen expert men det känns som att om du fick avslag i juni och söker igen i juli att det är för nära på. Söka igen om 1 år känns ger större chans.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Hur nya var dina skulder?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Känns som märkligt, sen förstår jag inte heller varför dom ger dig inledande överhuvudtaget för dom visste ju (förmodligen?) dina lån var tagna på grund av gammal spelhistorik os.v.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Känns som märkligt, sen förstår jag inte heller varför dom ger dig inledande överhuvudtaget för dom visste ju (förmodligen?) dina lån var tagna på grund av gammal spelhistorik os.v.
Ja, det viste dem. I första samtalet sa jag allt detaljerat om när skulderna uppstod och pga vad.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Hade förstått om det kommer fram ngt som.var nytt men nu avslag pga flera saker du berättat i samtalet känns så onödigt att då ens ge inledande, för dem vet ju redan då att det är en liten chans att de beviljar till slut
 

Ivanhood

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
31 Mars 2022
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Tack mi vän! Jag är jättebesviken men din svar ger mig lite hopp. Ska försöka att ansöka igen. Men frågan är hur länge jag ska vänta. Var också dina skulder pga spel? Hur gjorde su när du ansökte andra gången. Gjorde du något annorlunda? När började löneutmätning igen för
Min skulder var pga spel och konsumtion! Som sagt jag väntade en månad och det gick ju vägen om inget händer dessa sista 3 veckor efter beslut. Jag gjorde inget annorlunda, det ända var att det kom till en ny handläggare! Eftersom jag sökte så tätt inpå så fick jag ingen löneutmätning innan jag han få inledande igen, men hade jag inte fått inledande igen så hade jag hunnit med 2st månads löner! Så jag tycker sök direkt igen verkar ju inte finnas något som säger att man ska vänta ett år för bättre chanser! Tyvärr lite ett lotteri tycker jag det känns som!
 

david1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
26 Februari 2013
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Min skulder var pga spel och konsumtion! Som sagt jag väntade en månad och det gick ju vägen om inget händer dessa sista 3 veckor efter beslut. Jag gjorde inget annorlunda, det ända var att det kom till en ny handläggare! Eftersom jag sökte så tätt inpå så fick jag ingen löneutmätning innan jag han få inledande igen, men hade jag inte fått inledande igen så hade jag hunnit med 2st månads löner! Så jag tycker sök direkt igen verkar ju inte finnas något som säger att man ska vänta ett år för bättre chanser! Tyvärr lite ett lotteri tycker jag det känns som!
Precis samma sak hände mig också. Jag hade en ny handläggare från samma kontor och jag fick skuldsanering. Ge inte upp Maki!
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Min skulder var pga spel och konsumtion! Som sagt jag väntade en månad och det gick ju vägen om inget händer dessa sista 3 veckor efter beslut. Jag gjorde inget annorlunda, det ända var att det kom till en ny handläggare! Eftersom jag sökte så tätt inpå så fick jag ingen löneutmätning innan jag han få inledande igen, men hade jag inte fått inledande igen så hade jag hunnit med 2st månads löner! Så jag tycker sök direkt igen verkar ju inte finnas något som säger att man ska vänta ett år för bättre chanser! Tyvärr lite ett lotteri tycker jag det känns som!
Tack för svar. Ja, jag kanske borde försöka med ansökan igen när tre veckor har gått. Är väl inget negativt om jag bli nekad igen? Förlorar inget att försöka. Blir jag nekad igen så får jag vänta kanske 1 år till innan jag gör ansökan igen.
Om jag förstår rätt så har du haft löneutmätning när du gjorde ansökan första gången? Du fick inledande först, sen blir du nekad skuldsanering i december och gör ny ansöka i januari. När i december fick du beslutet? Jag fick beslut igår den 13:de så jag hinner då få lön nu den 27:de eftersom 4:de juli är den sista dagen att överklaga. Då borde löneutmätningen hinna börja 27:de juli igen? För ansöker jag igen i juli så ta det ca 2 månader innan man får samtal och kanske inledande igen. Du ansökte i januari, hur lång tid tog det innan du fick inledande? Fick du då beslut i slutet av december och inledande snabbt efter ansökan i januari och därför kanske löneutmätning inte hann börja? Ursäkta för så många frågor.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Precis samma sak hände mig också. Jag hade en ny handläggare från samma kontor och jag fick skuldsanering. Ge inte upp Maki!
Tack! Ni ger mig hopp! Hur länge sedan var det? Hann löneutmätningen börja efter du blev nekad första gången.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp