• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
Plats 42 i telefonkön till Swedbank för bolåneärenden. Testade igår att ändra villkoren för vårt bolån (som är bundet t o m 23/8) på deras webbsida och väljer vi rörligt så skulle vi få en ränta på 4,50% och den nya kostnaden blir ca 6370kr/mån istället för dagens 2200kr/mån.
Jag har ju vetat om att vi kommer få en mkt högre kostnad och därför försökt släcka så många lån och krediter som möjligt senaste 2 åren för annars hade vi hamnat back.
Min förhoppning är att få ett erbjudande som är bättre än 4,50% men vi får se!
Oavsett är det positivt att räntorna är på väg ner! Men för oss blir det väldigt tight och kommer inte finnas utrymme att betala mer på andra lån o krediter.
Hoppas du kan få till något mer vettigt. Kanske bra att försöka kolla hos andra banker för att se om du kan få ned räntan genom konkurrens?

Själv försöker jag hjälpa min partner med sitt som han under sämre omständigheter fick lov att ta på BluStep (call it BS as it it) för ett tag sedan. Jag hoppas på att någon sedvanlig bank kan tänka sig att överta hans bolån som är välskött (prickfria betalningar). Men, känns som om att det är att hoppas på en enhörning.
Dock har jag lyckats sanera hans ekonomi rejält så även om jag går bet i år på att byta bank för bolån så får jag väl trösta mig med att det är välskött in i minsta nivå ... och det finns marginaler, om än små. Men fy fan så trött man blir.

Så - ska inte kapa _din_ tråd mer nu. Jag ville som sagt bara heja på dig lite! Och säga att jag håller tummarna för att du ska få bättre ränta än den du först fick upp.

Nu såg jag att du fixat ny ränta på 4,34% och rörligt - snyggt jobbat av dig! :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Hoppas du kan få till något mer vettigt. Kanske bra att försöka kolla hos andra banker för att se om du kan få ned räntan genom konkurrens?

Själv försöker jag hjälpa min partner med sitt som han under sämre omständigheter fick lov att ta på BluStep (call it BS as it it) för ett tag sedan. Jag hoppas på att någon sedvanlig bank kan tänka sig att överta hans bolån som är välskött (prickfria betalningar). Men, känns som om att det är att hoppas på en enhörning.
Dock har jag lyckats sanera hans ekonomi rejält så även om jag går bet i år på att byta bank för bolån så får jag väl trösta mig med att det är välskött in i minsta nivå ... och det finns marginaler, om än små. Men fy fan så trött man blir.

Så - ska inte kapa _din_ tråd mer nu. Jag ville som sagt bara heja på dig lite! Och säga att jag håller tummarna för att du ska få bättre ränta än den du först fick upp.

Nu såg jag att du fixat ny ränta på 4,34% och rörligt - snyggt jobbat av dig! :D
Vad duktig du är så hunnit med allt detta. Det viktigaste är att ni har marginaler, även om de är små så är det ändå marginaler. Bolånet kommer ni kunna flytta förr eller senare, hoppas på förr, för Bluestep är inte billigt. Vi ger inte upp.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Jag frågade bankmannen varför vi inte kunde få högre ränterabatt. Fick till svar att vår bostad är för lågt belånad och att banken inte tjänar lika mkt på oss än om vi hade haft högre skulder. Vet ej om han var ny på jobbet men så sa han i a f. Högre belåningsgrad, större skulder, högre ränterabatt.
Jag sa att jag trodde att det var tvärtom men nej det var det inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp