• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Jag frågade bankmannen varför vi inte kunde få högre ränterabatt. Fick till svar att vår bostad är för lågt belånad och att banken inte tjänar lika mkt på oss än om vi hade haft högre skulder. Vet ej om han var ny på jobbet men så sa han i a f. Högre belåningsgrad, större skulder, högre ränterabatt.
Jag sa att jag trodde att det var tvärtom men nej det var det inte.
Stämmer, du kommer få samma resultat om du provar själv på diverse sidor.
Bästa kunden har 20 miljoner i lån på en egendom värd 30 miljoner.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Stämmer, du kommer få samma resultat om du provar själv på diverse sidor.
Bästa kunden har 20 miljoner i lån på en egendom värd 30 miljoner.
Så länge den betalar men anta att den kunden förlorar jobb/inkomst/företag. Även om det är marginal kanske inte helt lätt att sälja en egendom för 20-30 miljoner. Tror den bästa kunden har lägre siffror.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Så länge den betalar men anta att den kunden förlorar jobb/inkomst/företag. Även om det är marginal kanske inte helt lätt att sälja en egendom för 20-30 miljoner. Tror den bästa kunden har lägre siffror.
Ok då, tog i lite där, men högt bolån och ännu högre värde får bäst rabatt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Den rabatten vi har fram till 23/8 är -0,35%
Så fick nu -1,15%, verkar vara högre rabatt på obundet lån.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Nu äntligen kan jag se slutet på Flexlimit krediten. Endast sex betalningar kvar! Minns så väl när jag inte vågade släppa den till Inkasso för jag var rädd att bli av med "bufferten" som jag tyckte att den var. Men det jag satte in behövde jag ta ut direkt, så den minskade aldrig.
Men nu är det ner på 0 i kapitalskuld så bara beta av räntan på 5289 kr. Fri om ett halvår.

Andra inkasso som kommer försvinna i närtid:
Intrum: 3 betalningar kvar!
Gothia: klar år 2025
Lowell: klar år 2025
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Vad tror ni man skulle få för svar om man begav sig ute bland folk och ställde en enda fråga: "Hur många gånger har du under de senaste 12 månaderna drömt om att du fått betalningsanmärkning?"
Hade varit kul att få veta om man delar samma mardrömmar med fler eller om man är helt unik... heheheheeeee
Inatt drömde jag att jag fått en betalningsanmärkning av Intrum! Nån så det till mig och jag Nej det kan inte stämma, jag har betalat i tid. Började genast leta efter fakturan, kontoutdrag... panik och ångest. Det visade sig att jag hade betalat men det var massa röda dagar emellan. Så mkt riktigt hade jag fått anmärkning. Jag som precis skulle köpa bostad.
Det var skönt att vakna ska ni veta, blev SÅ glad! :facejoy:
PS. Tyvärr kom jag inte på det i drömmen, att det först hade kommit föreläggande, signera, 10 dagar, utslag på den 11:e.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Jag hade en regelbundet återkommande dröm om att jag bara hade drömt att jag betalat på mina skulder. Det här var medan jag var som djupast inne i min återbetalningsplan. Jag kunde vakna helt övertygad om att alla betalningar jag gjort bara varit något jag drömt, och att jag måste börja nu. På allvar. Och inte tramsa mera. Sen kändes det rätt skönt att komma ihåg ”Men vänta nu, jag har kvitton!”
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Jag hade en regelbundet återkommande dröm om att jag bara hade drömt att jag betalat på mina skulder. Det här var medan jag var som djupast inne i min återbetalningsplan. Jag kunde vakna helt övertygad om att alla betalningar jag gjort bara varit något jag drömt, och att jag måste börja nu. På allvar. Och inte tramsa mera. Sen kändes det rätt skönt att komma ihåg ”Men vänta nu, jag har kvitton!”
Kan relatera! Våra hjärnor är överhettade!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Risken är väl att man blir lite knäpp av att vara i den situationen. Frågar du mina arbetskamrater och släktingar så kan de nog skriva under på det. :)
Absolut blir vi knäppa! Finns ingen normal människa som drömmer om betalningsanmärkningar och obetalda fakturor :facejoy:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp