• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Myras väg mot skuldfrihet

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Klart du ska vara stolt! Men förstår dig att de är svårt och känna så när de är många kvar. Men varje dag är en dag framåt, varje betald räkning är en betald räkning kommande månad. Vi gör vårat bästa, varje dag <3
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
Tack snälla, svårt att vara stolt när man öser pengar på skulder men jag ser i alla fall ett slut på de värsta. Och situationen idag är helt annan än var det var för 10 år sedan! Så visst går det framåt.
Andra får vara stolta åt dig tills du hamnar där fullt ut. Men oavsett vad - stolt är vad du ska vara.
Jag vet hur svårt det är att fixa det du fixar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Andra får vara stolta åt dig tills du hamnar där fullt ut. Men oavsett vad - stolt är vad du ska vara.
Jag vet hur svårt det är att fixa det du fixar.
Tack, det hjälper att höra andras röster än sin egen <3
Det jag märker tydligt är att priset för att orka göra denna resan har varit väldigt hög! Känner mig utbränd! Känner inte alls igen mig själv, är inte den samma person som jag var för 10 år sedan, men men, 2 år till så är det värsta borta!
 

ynnor

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
8 Augusti 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Tack, det hjälper att höra andras röster än sin egen <3
Det jag märker tydligt är att priset för att orka göra denna resan har varit väldigt hög! Känner mig utbränd! Känner inte alls igen mig själv, är inte den samma person som jag var för 10 år sedan, men men, 2 år till så är det värsta borta!

Känner igen det där så väl. Den där stressen över livspusslet och ekonomi - stressen som aldrig tar en paus eller släpper taget... Den har påverkat mig något otroligt negativt, och kan som du känna något som liknas med utbrändhet och även mycket nedstämdhet. Allt detta har (tyvärr) påverkat ens annars goda humör till vardags bland annat. Hoppas jag åter igen kan hitta tillbaka till mig själv när jag är skuldfri och får en nystart i livet.

All lycka och framgång till dig!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Känner igen det där så väl. Den där stressen över livspusslet och ekonomi - stressen som aldrig tar en paus eller släpper taget... Den har påverkat mig något otroligt negativt, och kan som du känna något som liknas med utbrändhet och även mycket nedstämdhet. Allt detta har (tyvärr) påverkat ens annars goda humör till vardags bland annat. Hoppas jag åter igen kan hitta tillbaka till mig själv när jag är skuldfri och får en nystart i livet.

All lycka och framgång till dig!
Ja, precis, när man ligger back 10 k per månad under en längre tid och behöver ringa typ 6-7 inkasso samtal om flera gånger varje vecka och be och böna... usch! Stressen har inte bara påverkat psyket utan även tänderna. Lycka till till dig med!
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
Tack, det hjälper att höra andras röster än sin egen <3
Det jag märker tydligt är att priset för att orka göra denna resan har varit väldigt hög! Känner mig utbränd! Känner inte alls igen mig själv, är inte den samma person som jag var för 10 år sedan, men men, 2 år till så är det värsta borta!
Men gud - förstår det så väl. Jag kämpade ju länge innan jag la ned allt totalt och sökte skuldsanering.
Jag gick in i väggen och det var det som fick mitt korthus att rasa ihop - så att du märker att priset du betalar för din resa ä högt förstår jag. Och känslan av utbränd - oj, så jag förstår det. Sedan hela förändringen som sker ... ja, det är väl naturligt och rimligt av stressen och pressen.

Sedan så ... din resa är ju dock annorlunda från min. Detta då inte valt att ta vägen visa skuldsanering. Så jag tänker inte låtsats som om att jag har gått eller går igenom samma slags resa som du gör. Så ... du gör det bra. Du gör det riktigt bra! <3
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Men gud - förstår det så väl. Jag kämpade ju länge innan jag la ned allt totalt och sökte skuldsanering.
Jag gick in i väggen och det var det som fick mitt korthus att rasa ihop - så att du märker att priset du betalar för din resa ä högt förstår jag. Och känslan av utbränd - oj, så jag förstår det. Sedan hela förändringen som sker ... ja, det är väl naturligt och rimligt av stressen och pressen.

Sedan så ... din resa är ju dock annorlunda från min. Detta då inte valt att ta vägen visa skuldsanering. Så jag tänker inte låtsats som om att jag har gått eller går igenom samma slags resa som du gör. Så ... du gör det bra. Du gör det riktigt bra! <3
Tack snälla du!
Nu är jag så otroligt peppad och motiverad att fortsätta resan och komma i mål, har nog tagit mig igenom det värsta. Min skuldpärm som jag skapade för något år sedan är som en kompas och vägvisare och faktiskt en trygghet och ett bevis att det går framåt.
Oavsett vilka vägar vi vandrar på väg mot bättre ekonomi så har vi ju faktiskt liknande upplevelser och det är det som gör att vi här förstår varandra bättre och kan hjälpa och peppa varandra. Bara genom att läsa det du skrivit till mig så fick jag energi och kan se annorlunda på min egen resa. Annars slås man varje dag för sin överlevnad och man lever i total mörker så det är svårt att se sin situation utifrån sig själv. Så än en gång tack för dina ord och tankar, det hjälper mer än du kan tro <3
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Plats 42 i telefonkön till Swedbank för bolåneärenden. Testade igår att ändra villkoren för vårt bolån (som är bundet t o m 23/8) på deras webbsida och väljer vi rörligt så skulle vi få en ränta på 4,50% och den nya kostnaden blir ca 6370kr/mån istället för dagens 2200kr/mån.
Jag har ju vetat om att vi kommer få en mkt högre kostnad och därför försökt släcka så många lån och krediter som möjligt senaste 2 åren för annars hade vi hamnat back.
Min förhoppning är att få ett erbjudande som är bättre än 4,50% men vi får se!
Oavsett är det positivt att räntorna är på väg ner! Men för oss blir det väldigt tight och kommer inte finnas utrymme att betala mer på andra lån o krediter.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Plats 42 i telefonkön till Swedbank för bolåneärenden. Testade igår att ändra villkoren för vårt bolån (som är bundet t o m 23/8) på deras webbsida och väljer vi rörligt så skulle vi få en ränta på 4,50% och den nya kostnaden blir ca 6370kr/mån istället för dagens 2200kr/mån.
Jag har ju vetat om att vi kommer få en mkt högre kostnad och därför försökt släcka så många lån och krediter som möjligt senaste 2 åren för annars hade vi hamnat back.
Min förhoppning är att få ett erbjudande som är bättre än 4,50% men vi får se!
Oavsett är det positivt att räntorna är på väg ner! Men för oss blir det väldigt tight och kommer inte finnas utrymme att betala mer på andra lån o krediter.
Hoppas du får ett positivt besked <3
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Då var det klart! Ny ränta 4,34%, rörlig! Kunde varit värre så nöjd ändå!
Ni andra som har bolån i Swedbank, vad har ni för ränta?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp