• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Moneybuddy igång igen!

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Jag är nyfiken på hur det gått för er som fått inkassokrav och som inte betalat, har de skickat dessa vidare till kf ännu?

Nepp! Då de inte gick med på avbetalning ens på 2-3 ggr så blev de utan pengar och har efter det skickat flera påminnelser. Senaste kravet kom för ca 1 månad sedan.

Problemet dessa aktörer har är att de får svårt att motivera sina "utgifter och räntor" på varje ärende då vi "lånare" blir alltmer medvetna om våra rättigheter.

Då många bestrider ända till tingsrätten så kan det därmed vara bättre för inkasso att ligga på och försöka få in pengarna utan vare sig KFM eller TR hjälp.

Förstår inte varför de inte går med Avberalning. Då hade de med lagen i ryggen kunnat ta ut avgifter för upplägg av lån, ränta på lånet. När det går till TR så stannar räntan och ett ärende hos TR kan ta flera månader.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Tack för svaren! Det är jättesvårt att veta hur de fungerar. Känns extremt opålitliga tycker jag... Känns ungefär som att de helt plötsligt kan skicka in ärendet trots att de inte gjort det förut....
 

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Ja visst gör de!? Litar inte på dem alls! Skulle inte förvåna mig om det dimper ner ett brev från KFM bara för att jag meddelat dem om att jag har betalat...!
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Ja, och det är jättesvårt att få svar från dem när man försöker kommunicera. Det är nästan det värsta.
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Dom skulle leka Trustbuddy men floppade totalt.

Man måste ha MINST 2-3 mille bakom om
man skall leka lånegivare.
 

Big

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Oktober 2012
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Den är igång nu. Ni som behöver lån
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Tänkte testa dessa nu. Ser att dom har förlängning som möjlighet, men att flera i tråden klagat över att det inte fungerat? Hur ligger det till? Någon som har mer färsk information? Fungerar deras förlängningsmöjlighet eller inte? Kan ju vara bra att veta?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Frågan är hur länge de har öppet denna gång?
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Det är rätt pinsamt med såna företag som det här, dinfinans och liknande som titt som tätt verkar få slut på pengar. Det räcker med att någon här länkar så tar det slut. Det är ju egentligen inte riktigt seriöst... Man bör ju ha en stabil grund att stå på och inte 25.000 eller så som tar slut xD
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp