• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Moneybuddy igång igen!

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Exakt samma för mig. Då ser jag dom härmed som oseriösa!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

krille_b

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 Augusti 2012
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
sökte igår och fick samma besked som er. skickade mail för 45 min sedan för att fråga hur länge en utb tar . sedan och fick svar att pengarna var på gång och nu hade de trillat in på kontot
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
ansöker man med e-leg om man inte har ett reg mobilnr
 

thah

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Oktober 2012
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hade ett lån med förfallodatum 2013-03-26 och betalade förlängningsavgiften den 22 trots detta har jag mottagit en påminnelse... Någon annan som råkat ut för samma sak?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
förlängning

Jodå, exakt samma här! Förfallodatum 26/3 och betalade in påminnelsen enligt instruktionerna på fliken (som innehöll information om lånet som ocr, förfallodatum, senaste betalningsdatum och belopp). 30/3 kommer en påminnelse på obetalt lån där inte ens förlängningsavgiften är avdragen. Loggar man in är inte heller det förlängningsavgiften avdragen från beloppet. Vid kontakt hävdar de att det enbart gäller nya lån. Men skulle det vara fallet så borde de ju ha skrivit något i stil med "gäller enbart lån tagna efter "datum"" på förlängningsfliken och inte ha personlig info där...
 

thah

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Oktober 2012
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fyfan så oseriöst! Jag tänker inte backa om detta om det så ska gå vidare till kronofogden. Jag är trött på oseriösa på oserösa långivare som inte bryr sig ett skit om kunderna. Det är dags att vi alla går ihop och sätter ner foten. De första jag vill komma åt är dessa patrask och de ökända mobillån.se
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
felskrivning

Jodå, exakt samma här! Förfallodatum 26/3 och betalade in påminnelsen enligt instruktionerna på fliken (som innehöll information om lånet som ocr, förfallodatum, senaste betalningsdatum och belopp). 30/3 kommer en påminnelse på obetalt lån där inte ens förlängningsavgiften är avdragen. Loggar man in är inte heller det förlängningsavgiften avdragen från beloppet. Vid kontakt hävdar de att det enbart gäller nya lån. Men skulle det vara fallet så borde de ju ha skrivit något i stil med "gäller enbart lån tagna efter "datum"" på förlängningsfliken och inte ha personlig info där...

Skulle naturligtvis stå Förfallodatum 26/3 och betalade in förlängningen enligt instruktionerna på fliken (som innehöll information om lånet som ocr, förfallodatum, senaste betalningsdatum och belopp).
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
...

ja, det är fruktansvärt oseriöst. Jag är jättearg! De måste ju ändå hålla sig till sina egna villkor och avtal. Om man följer instruktionerna på deras flik måste man ju indirekt ha gjort ett avtal med dem om förlängning. Illa!!!!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Någon som fått ifrån KFM än på dessa?
Jag väntar fortfarande..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp