• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Moneybuddy igång igen!

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Varje dag står det olika saker här om hur arga ni är på att ni inte kan dela upp betalning osv!

Jag förstår ej vad problemet är? Det står klart och tydligt att lånet gäller över 30 dagar!
Varför lånar ni pengar under dessa villkor om ni ändå ej kan betala tillbaka

Du har själv i dina inlägg klagat på olika låneföretag, vi skriver här när vi tycker att vi blivit behandlad fel hela upplägget med detta företag har varit konstigt från början. Jag och andra här vet att man ska betala sina skulder men ibland inträffar saker som gör att man kanske inte kan. Vad jag menar är att först hotar detta företag med Kronofogden och sen plötsligt erbjuder de förlängning inte avbetalning för att lösa problemet, inte skjuta det på framtiden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Varje dag står det olika saker här om hur arga ni är på att ni inte kan dela upp betalning osv!

Jag förstår ej vad problemet är? Det står klart och tydligt att lånet gäller över 30 dagar!
Varför lånar ni pengar under dessa villkor om ni ändå ej kan betala tillbaka

Jag ska berätta en sak för dig. Vi har hamnat på detta forum av en anledning. Varför du blev medlem vet inte jag men antar att du också är i fällan? Jag tar sms lån som jag vet att jag inte kommer kunna betala, undrar hur många som tar ett sms lån och betalar efter 30 dagar? Inte många! Kanske funkar en gång eller två, men snart är man där och inte kan betala. Man tar nya lån för att lösa gamla osv. Smslånen är skapade av djävulen och jag hatar dom! Men hey, du är snart där så du får känna på hur det känns. Välkommen!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Varje dag står det olika saker här om hur arga ni är på att ni inte kan dela upp betalning osv!

Jag förstår ej vad problemet är? Det står klart och tydligt att lånet gäller över 30 dagar!
Varför lånar ni pengar under dessa villkor om ni ändå ej kan betala tillbaka

Förstår ej varför du måste komma med sådana här kommentarer vi försöker stötta varandra här på forumet inte såra varandra och trycka ner varandra. Om du behövde få stöttning av oss andra skulle du få det men tydligen behöver du inte det du är väl här av någon annan anledning.
 

Börskraschen91

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Jag ska berätta en sak för dig. Vi har hamnat på detta forum av en anledning. Varför du blev medlem vet inte jag men antar att du också är i fällan? Jag tar sms lån som jag vet att jag inte kommer kunna betala, undrar hur många som tar ett sms lån och betalar efter 30 dagar? Inte många! Kanske funkar en gång eller två, men snart är man där och inte kan betala. Man tar nya lån för att lösa gamla osv. Smslånen är skapade av djävulen och jag hatar dom! Men hey, du är snart där så du får känna på hur det känns. Välkommen!

Tror du missförstår mig lite tyvärr.
Jag har tagit två smslån i mitt liv och det är nu på senare tid till en resa.
Det enda jag lärt mig av det var att resan blev 2000 kr dyrare än om jag sparat.

Jag har ett bra jobb med hög inkomst så varför jag tog lånen vet jag faktiskt inte själv. Men det kanske just det som är grejen. Det är för lätt att få dessa lån.
Så lätt så att man inte ens tänker att man måste betala tillbaka det

Och jag menade inget illa. Jag tycker bara det är tråkigt att dessa lån finns och att det finns personer som måste ta nya lån för att betala de gamla.

Så ja smslån är skit
 

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Tror du missförstår mig lite tyvärr.
Jag har tagit två smslån i mitt liv och det är nu på senare tid till en resa.
Det enda jag lärt mig av det var att resan blev 2000 kr dyrare än om jag sparat.

Jag har ett bra jobb med hög inkomst så varför jag tog lånen vet jag faktiskt inte själv. Men det kanske just det som är grejen. Det är för lätt att få dessa lån.
Så lätt så att man inte ens tänker att man måste betala tillbaka det

Och jag menade inget illa. Jag tycker bara det är tråkigt att dessa lån finns och att det finns personer som måste ta nya lån för att betala de gamla.

Så ja smslån är skit

Förlåt om jag lät dum. Lyd mitt råd och ta aldrig ett sms lån igen! Har du inte kommit längre i skiten så stanna nu! Jag lovar, det är så lätt att hamna där! Men jag förstår hur du menar också. Man vet mycket väl att det ska betalas men och man tror det ska lösa sig och sådär, men det gör det ju inte...
 

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Här diskuteras väl moneybuddy?!! Skapa ny tråd annars!
Skickar dom vanlig faktura eller e- faktura?
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Var det någon som sökte lån där igår? För jag lyckades söka där igår, står prel. Beviljat vi kommer att betala ut under dagen.

Men ser nu att utlåningen är stängd. Betyder det att man kan glömma pengarna?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp