• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånaldo

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
26 Juni 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
Idag 08 så gjordes ny uppdatering av min riskprognos. Trots att ingen förändring skett gällande FF osv.
Gick från 2 till 1.6.

Så tydligen sker uppdateringar både löpande när FF försvinner men kan också inträffa runt den 15:e varje månad.

Följer det tidigare mönster så lär UC-scoren också uppdateras kommande midnatt.

Min nästa hållpunkt är en förfrågan som försvinner den 29/7.

Ha en trevlig vecka alla.
Mycket riktigt så uppdaterades nu vid midnatt min UC score från 584 till 606.

Godnatt!
 
Senast ändrad:

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Någon annan som tidigare haft Fairlo som vet hur ofta de rapporterar till UC? Verkar ju vara månadsvis men lite oklart.

Jag betalade och avslutade som nämnt min kredit där på 98/100K den 27:e Juni. Enligt min UC är senaste uppdateringen från Fairlo den 30/6 och står då fortfarande på 98/100K och aktiv. Blir jag tvungen att vänta tills nästa månad innan denna ryker?
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
638
Mottagna reaktioner
281
Poäng
447
Någon annan som tidigare haft Fairlo som vet hur ofta de rapporterar till UC? Verkar ju vara månadsvis men lite oklart.

Jag betalade och avslutade som nämnt min kredit där på 98/100K den 27:e Juni. Enligt min UC är senaste uppdateringen från Fairlo den 30/6 och står då fortfarande på 98/100K och aktiv. Blir jag tvungen att vänta tills nästa månad innan denna ryker?
När jag avslutade i maj försvann den på 3 dgr
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
638
Mottagna reaktioner
281
Poäng
447
Någon annan som tidigare haft Fairlo som vet hur ofta de rapporterar till UC? Verkar ju vara månadsvis men lite oklart.

Jag betalade och avslutade som nämnt min kredit där på 98/100K den 27:e Juni. Enligt min UC är senaste uppdateringen från Fairlo den 30/6 och står då fortfarande på 98/100K och aktiv. Blir jag tvungen att vänta tills nästa månad innan denna ryker?
Står den som avslutas på mina sidor?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Står den som avslutas på mina sidor?

Helt avslutad när jag kontrollerat på Fairlo, fick bekräftelse och kollade även detta den 27:e Juni.

Minns att jag kikade på UC samma dag och då på UC stod aktiv fortfarande med senaste uppdatering 30/5. Jag förväntade mig nu i Juli att den skulle visas som avslutad på MinUC men istället så står den aktiv med 98/100K utnyttjat fast uppdaterat den 30/6.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
328
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
kontakta Uc pet mail och skriv att du har avslutat krediten och datum när. De kommer att avsluta det
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
638
Mottagna reaktioner
281
Poäng
447
Helt avslutad när jag kontrollerat på Fairlo, fick bekräftelse och kollade även detta den 27:e Juni.

Minns att jag kikade på UC samma dag och då på UC stod aktiv fortfarande med senaste uppdatering 30/5. Jag förväntade mig nu i Juli att den skulle visas som avslutad på MinUC men istället så står den aktiv med 98/100K utnyttjat fast uppdaterat den 30/6.
Är du säker på det inte är ränta som kvarstår? För löste 100/100 och fick 2 dgr senare betala in 2000 kr till i ränta flr att det därefter skulle avslutas på min uc 3 dgr senare
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Är du säker på det inte är ränta som kvarstår? För löste 100/100 och fick 2 dgr senare betala in 2000 kr till i ränta flr att det därefter skulle avslutas på min uc 3 dgr senare

Helt säker. Jag lät min månadsbetalning på autogiro dras först den 25:e och gick sedan in och betalade manuellt den 27:e, avslutade och fick bekräftelse på mail. När jag loggar in nu står det att jag inte har någon tillgänglig kredit och att jag kan ansöka på nytt.

kontakta Uc pet mail och skriv att du har avslutat krediten och datum när. De kommer att avsluta det

Kanske får testa detta. Hade planerat att söka för att lägga om lån denna månaden så blev lite snopet när det inte uppdaterats korrekt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp