• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Idag på morgonen klockan 8 försvann en FF (utan belopp från SEB) och min riskprognos gick från 2.5 till 2.0.

Nu har jag 5 FF kvar där nästa försvinner den 29/7.

För min del har de största ”hoppen” i riskprognosen än så länge skett när FF försvunnit, inte när jag gjort större extra-amorteringar.

För betyget gör amorteringar på blancolån nästan aldrig någon skillnad, däremot kan det göra stor skillnad att betala ner krediter. Däremot kan ju extrabetalningar öka chansen att få lån om lånegraden och Kalpen blir bättre. Bra hopp ner där ändå på en ff :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Jag betalde i maj/juni av tre skulder helt på ett totalbelopp på 76000 kr. Den 19 juni försvann en betalningsanmärkning och den 22 juni försvann en förfrågning. UC ändrades från 35.8 till 28.3 den 1 juni. Men inget ändrades med UC när en betalningsanmärkning och en förfrågning försvann i juni.

Men det kanske uppdateras nu i juli?
 

Dvx06

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
24 Mars 2022
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
23
Poäng
112
Hade övertrassering på kredit som betalades in i juni. Beloppet är reglerat nu enligt Kreddy men uc betyget ligger oförändrat. Kommer det sjunka den 15 juli när Uc uppdateras ?
 

Lånaldo

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
26 Juni 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
Idag på morgonen klockan 8 försvann en FF (utan belopp från SEB) och min riskprognos gick från 2.5 till 2.0.

Nu har jag 5 FF kvar där nästa försvinner den 29/7.

För min del har de största ”hoppen” i riskprognosen än så länge skett när FF försvunnit, inte när jag gjort större extra-amorteringar.
Natten till idag så uppdaterades även mitt UC-score strax efter midnatt. Från 584 till 595.

Så de senaste uppdateringarna för mig har varit Riskprognos = 08 på morgonen. Och sen UC-score följande midnatt. Och detta sker löpande under månaden i samband med när FF försvinner.

Kanske är lite ”captain obvious” för folk här men tänker jag skriver ut det ändå ifall någon undrar.
 

Kaffeikoppen

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
28 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Nu uppdaterades den för min del iaf. Efter att ha gjort ett märkligt hopp från ca 7% till nästan 16% för någon vecka sedan trots en förfrågan mindre så hoppade den ner till 5.7% idag, alltid något!
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Ingen uppdatering för mig ännu. Avslutade Credway vilket uppdaterades direkt och avslutade även Fairlo den 27/6, dock så står den nu uppdaterad 30/6 på samma belopp som innan. :confused: Betyget fortfarande stilla.
 

Lånaldo

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
26 Juni 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
Natten till idag så uppdaterades även mitt UC-score strax efter midnatt. Från 584 till 595.

Så de senaste uppdateringarna för mig har varit Riskprognos = 08 på morgonen. Och sen UC-score följande midnatt. Och detta sker löpande under månaden i samband med när FF försvinner.

Kanske är lite ”captain obvious” för folk här men tänker jag skriver ut det ändå ifall någon undrar.

Idag 08 så gjordes ny uppdatering av min riskprognos. Trots att ingen förändring skett gällande FF osv.
Gick från 2 till 1.6.

Så tydligen sker uppdateringar både löpande när FF försvinner men kan också inträffa runt den 15:e varje månad.

Följer det tidigare mönster så lär UC-scoren också uppdateras kommande midnatt.

Min nästa hållpunkt är en förfrågan som försvinner den 29/7.

Ha en trevlig vecka alla.
 

anyday

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 April 2023
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
22
Poäng
92
Alltså jag förstår inte!

Har nu 7,2 % med samma förutsättningar, och trots att 2 UC har försvunnit (har nu 6 st) så betyget har ökat. Absolut INGA andra förändringar. Vet inte vad med jag kan göra för att sänka betyget? Bara låta tiden gå?
Happ där hoppade jag ner till 0,9% idag!
Från 7,2 till 0,9 Var bara att ha is i magen! Inte haft så lågt på år och dag!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp