• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
K

Kärcherqwee

Gäst
Poäng: 0
Nollade 2 kreditkort på 20k och 40k som var fullt utnyttjade med ett samlingslån.
Gick från 3,7 till 0,5 i betyg.
Har 2 FF nu,en som försvinner i juni och en om 11mån.
Lån
326 Forex 6,6%
306 Ikano 6,5%
200k Marginalen 6,15%
När vågar man söka om samlingslån med bättre ränta tro?
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Nollade 2 kreditkort på 20k och 40k som var fullt utnyttjade med ett samlingslån.
Gick från 3,7 till 0,5 i betyg.
Har 2 FF nu,en som försvinner i juni och en om 11mån.
Lån
326 Forex 6,6%
306 Ikano 6,5%
200k Marginalen 6,15%
När vågar man söka om samlingslån med bättre ränta tro?


Nu direkt ser bra ut
 
V

Varför?

Gäst
Poäng: 0
Hej, jag är lite fundersam, jag har skaffat minuc för skoj skull. Hade betyg 10,3%. Alltså mindre bra. Det som gör mig fundersam är att jag har inga lån eller krediter förutom csn. Inga anmärkningar, inga förfrågningar osv. Har inte lånat några pengar sedna jag tog ett billån som jag betalat för 3 år sedan. Har en årslön runt 400k. Hur kan det komma sig att jag bedöms som mindre bra?
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Hej, jag är lite fundersam, jag har skaffat minuc för skoj skull. Hade betyg 10,3%. Alltså mindre bra. Det som gör mig fundersam är att jag har inga lån eller krediter förutom csn. Inga anmärkningar, inga förfrågningar osv. Har inte lånat några pengar sedna jag tog ett billån som jag betalat för 3 år sedan. Har en årslön runt 400k. Hur kan det komma sig att jag bedöms som mindre bra?
Har du inga lån alls vid sidan om uc? Vad har du för underskott?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Om jag var i din sits skulle jag satsa på att ha ett så bra Bisnodebetyg som nånsin möjligt och satsa på ett Wästgötalån på 300 000 så du får "bort" ett av de två minsta lånen.
Japp, med bra Bidnode betyg så skadar det inte att prova. UC-lån bör sedan sökas innan nya inkomst är deklarerad och registrerats hos UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp