• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Vad är bäst för mitt betyg?
Kreditkort 0/50 000
Betalkoll 38 000/50 000

eller

Kreditkort 19 000/50 000
Betalkoll 19 000/50 000
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
S

Sara75

Gäst
Poäng: 0
Jag ser att Kreddy har uppdaterats, men inte mitt UC som står stilla på 1,8 % trots att jag har amorterat 15 800 kr på kreditkortet från 50 300 till 34 500 sedan januari.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Mitt uc gick från 21 till 24. Då lades 20k easycredit och 20k credigo till. 10k betalkoll och sen friia lån på 45k som sades upp i höstas.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
835
Mottagna reaktioner
945
Poäng
737
Mitt UC gick från 7,6 till 10.:facepleading:
Mina kredituppgifter var dock inte uppdaterade än,men dom håller väl på för fullt.:axelryck:
 

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
inga förändringar alls på min UC och betalkoll syns inte heller.. skumt
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Fan vad trist det känns när man har kämpat på med Scoren genom att bland annat balanserat sig fram med Betalkoll och att sen känslan att få hela skitpåsen sprängd rätt i knät:-(. Hoppade upp rejält till 6.6 och nu känns planen att söka nytt samlingslån för att rensa upp brädet i sommar väldigt avlägset. Hade tänkt satsa på att beta av kreditkortet till i sommar och få en riktigt fin UC.

Det är ju såklart inte Collectors (eller någon annan långivares) fel eller ansvar vad jag har för skulder. Men samtidigt känns det så fult att locka in massa kunder med argumentet att man inte rapporterar in till UC och sen börja göra just det när man har lyckats fånga upp mängder av lånetorskar som vi. De flesta av oss har ju blivit experter på att optimera sina förutsättningar för att (utifrån oftast bedrövliga förutsättningar i övrigt) få bra kreditbedömning och att därigenom kunna ta sundare lån. Till exempel genom att använda sig av ett verktyg som Betalkoll. När sånt här sker känns det lite som om någon rycker kryckan från en och hoppar sönder den (och skjuter sönder knäna på en gång) precis innan man kommer fram till sjukhuset för hjälp.

I mitt fall (även om de ju såklart inte gör så här för att straffa just mig) smart drag av Collector i alla fall. Krediten hos dem var ju en post jag tänkt nolla med ett samlingslån i juli. Nu är jag nog dömd att fortsätta betala dyr ränta åt dem i stället. Men på sikt kommer de nog förlora på det, plötsligt flyttar Collector in på listan över de bolag jag inte kommer ta i med tång på sikt och jag är nog långt ifrån ensam.
 

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
Iom betalkoll på 48.000/50.000 så steg mitt betyg från 3 till 12,6!!! Kul! Samlingslån i juli känns avlägset nu.
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Blir FETT sur nu! För två år sedan tog jag ett sms-lån på 5000 spänn som jag betalade in och avslutade, trodde jag. Nu ser jag på Kreddy att den är registrerad som synlig kredit. Gjorde ingenting på riskprognosen i detta fall, men blir ändå jävligt irriterad.

Hur kommer det att påverka mig om jag avslutar den? Ska jag avsluta den? Har kämpat för att komma ned dit jag ligger idag, vilket är 0,3%. Ska söka samlingslån i slutet av maj när min sista förfrågan gått ut. Om min risk ökar för att jag avslutar den så får den ju ligga kvar så länge, men om den syns och bankerna ser det som en kredit som en ful kredit, kanske det är värre?
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Blir FETT sur nu! För två år sedan tog jag ett sms-lån på 5000 spänn som jag betalade in och avslutade, trodde jag. Nu ser jag på Kreddy att den är registrerad som synlig kredit. Gjorde ingenting på riskprognosen i detta fall, men blir ändå jävligt irriterad.

Hur kommer det att påverka mig om jag avslutar den? Ska jag avsluta den? Har kämpat för att komma ned dit jag ligger idag, vilket är 0,3%. Ska söka samlingslån i slutet av maj när min sista förfrågan gått ut. Om min risk ökar för att jag avslutar den så får den ju ligga kvar så länge, men om den syns och bankerna ser det som en kredit som en ful kredit, kanske det är värre?

Detta var alltså Easycredit.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp