• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

S

Sara75

Gäst
Poäng: 0
Har ni blivit förvarnade av Collector att Betalkoll skulle rapportera till UC?

De flesta långivare brukar ju informera sina kunder i god tid innan de ska börja rapportera till UC.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Har ni blivit förvarnade av Collector att Betalkoll skulle rapportera till UC?

De flesta långivare brukar ju informera sina kunder i god tid innan de ska börja rapportera till UC.

Jag har inte hört ett dugg. Dessutom är mitt konto inte tillgängligt på Easycredit, så jag trodde liksom att krediten var helt avslutad.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Har ni blivit förvarnade av Collector att Betalkoll skulle rapportera till UC?

De flesta långivare brukar ju informera sina kunder i god tid innan de ska börja rapportera till UC.

Ingenting, inte i mailen i alla fall. Kanske de gömt informationen djupt ner på sin hemsida eller så i bästa fall.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Betalkoll kom för mig med. Dock är även dom hos inkasso så det står nyttjat 0/50.000
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag gick från 1,5 till 0,9 såhär i efterhand så ångrar jag att jag inte nollade ett kreditkort då jag hade kunnat göra det till denna uppdatering, har ju tänkt söka lån nu...

Vad är bäst för mitt betyg?
Kreditkort 0/50 000
Betalkoll 38 000/50 000

eller

Kreditkort 19 000/50 000
Betalkoll 19 000/50 000
av egen erfarenhet så ska det vara samma sak, jag har själv legat på 0,3 eller om det var ännu lägre med maxat kreditkort men totalen alla kort sammanräknat var låg
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Jag har inte hört ett dugg. Dessutom är mitt konto inte tillgängligt på Easycredit, så jag trodde liksom att krediten var helt avslutad.

I kontakt med Easycredit så påstår de att jag har för många misslyckade inloggningsförsök och därför har mitt konto spärrats, men krediten är aktiv. Den hade inte alls avslutats enligt dem, men jag är 100% säker på att jag har gjort det.
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
384
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
I kontakt med Easycredit så påstår de att jag har för många misslyckade inloggningsförsök och därför har mitt konto spärrats, men krediten är aktiv. Den hade inte alls avslutats enligt dem, men jag är 100% säker på att jag har gjort det.
Du måste ringa in för att avsluta den!
 

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Kan man avsluta betalkoll i förväg och fortsätta betala ner skulden? Har 35/50 tusen utnyttjat.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp