• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 359
Poäng
997
Inget uppdaterat ännu! Varför tar det sån tid för mitt att uppdateras? Vilken ordning uppdaterar UC? I bokstavsordning?efter födelsedatum eller vad….många får uppdaterat före mig, får oftast vänta en dag extra.

Samma här :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alexa

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Januari 2019
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Igår kollade jag min UC som då låg på 2,8. Idag ligger den plötsligt på 3,1. Har inte gjort ngt som påverkar, dvs sökt lån, utnyttjat krediter etc.
Hur/var kan man få reda på vad det är som påverkat UC-scoren?
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Igår kollade jag min UC som då låg på 2,8. Idag ligger den plötsligt på 3,1. Har inte gjort ngt som påverkar, dvs sökt lån, utnyttjat krediter etc.
Hur/var kan man få reda på vad det är som påverkat UC-scoren?
Uc uppdaterades igår och idag. Kanske din uppdaterades idag?!
 

Aldrigstanna

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Imorse gick alltså uc från 1 till 0.4. Kreddy ändrade sig direlt till 0.4. Npn timme senare höjdes det till 1.0 igen. Kreddy säger fortfarande 0.4. Vad är det för sjukt skitsystem?
 
T

Tjabo123

Gäst
Poäng: 0
Fick mig en lärdom att uppdateringen visst är månaden innan. Inte från den 15:e till den 15:e.

En fråga:
Kan betyget sjunka när en BA når 2 år? Den 21:a augusti för mig.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Fick mig en lärdom att uppdateringen visst är månaden innan. Inte från den 15:e till den 15:e.

En fråga:
Kan betyget sjunka när en BA når 2 år? Den 21:a augusti för mig.

Tveksamt att det påverkar.
 

Aldrigstanna

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Imorse gick alltså uc från 1 till 0.4. Kreddy ändrade sig direlt till 0.4. Npn timme senare höjdes det till 1.0 igen. Kreddy säger fortfarande 0.4. Vad är det för sjukt skitsystem?
Nu är det nya värdet fastställt till 0.4 hos uc också! Hur bra är det i bolånesammanhang? Nästa uc kommer öven visa ett privatlån på 32k som är avbetalt. Kan det ge 0.3 tro..
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Nu är det nya värdet fastställt till 0.4 hos uc också! Hur bra är det i bolånesammanhang? Nästa uc kommer öven visa ett privatlån på 32k som är avbetalt. Kan det ge 0.3 tro..
När det gäller bolån så ser banken till belåningsgrad kontra inkomst och beräknar en kalkylränta på ca 6 % och då måste kalkylen gå ihop, betyget på uc har mindre betydelse.
Kolla Kalkyl nedan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp