• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Maxade krediter, från 6.5% till 27%, förväntade mig lite bättre men äh.

Inga planer på nya försök till samlingslån förrän i November så ingen större fara men sved ändå. :thinking:
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Ferratum har försvunnit från min uc nu.
Den kom för första gången förra månaden men är nu borta igen
 
S

Skattlös

Gäst
Poäng: 0
Ner från 5.65 till 4.5 efter att ha betalat 2000 på mitt kreditkortslån. Sjukt att det blev sån stor skillnad men kul såklart!
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
20% nyttjad kredit verkar vara en magisk gräns. Har 50k kredit. Upptill 10k verkar betyget knappt påverkas (0,5 stabilt i flera månader) för att sedan när jag gick upp från 9200 till 11800 så stack betyget från 0,5 till 1.
 

Jossis

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
5 Juni 2021
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
68
Poäng
187
Är det något fel på UC idag eller? Min gick från 40,6%-8,59%? Enda skillnaden är att Nordea kreditkortet inte är övertrasserat med 200kr. 18 av 20k utnyttjat. Kan det göra så stor skillnad??
 

chew312

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
18 April 2021
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Är det något fel på UC idag eller? Min gick från 40,6%-8,59%? Enda skillnaden är att Nordea kreditkortet inte är övertrasserat med 200kr. 18 av 20k utnyttjat. Kan det göra så stor skillnad??

Japp har varit med om liknade kreditkortet gör jätte mycket om man har övertrasserat.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
631
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Någon som vet hur pass ungefär man måste lägga in en betalning på typ ett kreditkort för att det ska se nollat ut vid uppdateringen , betalade in 29juni på mitt och kunde se på mina sidor att de fått inbetalningen , men nu när uppdateringen kom idag så låg det över beviljat och stod senaste uppdatering 30 juni , förstår inte riktigt , måste man lägga in de mer än en två dagar innan ? Tacksam för svar
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Någon som vet hur pass ungefär man måste lägga in en betalning på typ ett kreditkort för att det ska se nollat ut vid uppdateringen , betalade in 29juni på mitt och kunde se på mina sidor att de fått inbetalningen , men nu när uppdateringen kom idag så låg det över beviljat och stod senaste uppdatering 30 juni , förstår inte riktigt , måste man lägga in de mer än en två dagar innan ? Tacksam för svar
Ska ju hinnas registreras men sen är det säkert några som kollar saldot när räkningen ska ha varit betalad och har ens registrering då kommit in efter det datumet så blir det nog fel där
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
631
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Det är nog de som hänt mig , skulle varit betalt delbetalning 27de men puttade in hela kreditbeloppet den 29 istället
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp