• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Småland

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
10 Mars 2020
Meddelanden
158
Mottagna reaktioner
91
Poäng
257
På upplysningen eller gamla händelsebevakningar?
Historiska händelsebevakningar. Tycker bara det är märkligt att jag har 1.5 i betyg. Det ända jag har är som sagt ett privatlån på 100’ som är betalat 55% noll FF.

Är husköp på G. Visst, banken kanske inte bry sig om betyget då jag kan uppvisa god ekonomi.
Tack för de snabba svaren, Lasse!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Historiska händelsebevakningar. Tycker bara det är märkligt att jag har 1.5 i betyg. Det ända jag har är som sagt ett privatlån på 100’ som är betalat 55% noll FF.

Är husköp på G. Visst, banken kanske inte bry sig om betyget då jag kan uppvisa god ekonomi.
Tack för de snabba svaren, Lasse!

Såg när jag kollade bilden igen. De där uppgifterna ska och får inte påverka.
 

Saga19

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juni 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej jag har flyttat en gång om året i 4 år och 2 ggr förra året pga att mitt jobb flyttat och jag har bytt kontorsort. Har det dragit ner mitt UC och hur länge hänger det kvar i såfall? Så dåligt…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej jag har flyttat en gång om året i 4 år och 2 ggr förra året pga att mitt jobb flyttat och jag har bytt kontorsort. Har det dragit ner mitt UC och hur länge hänger det kvar i såfall? Så dåligt…
Man får tycka det är dåligt. Risken för betalningsproblem är statistiskt högre och då går betyget upp.

Hittar inte men kan tänka mig 2-3 år är tiden som uppgift om tidigare adress hänger med
 

Superklanten

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Januari 2021
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Man får tycka det är dåligt. Risken för betalningsproblem är statistiskt högre och då går betyget upp.

Hittar inte men kan tänka mig 2-3 år är tiden som uppgift om tidigare adress hänger med
Står att jag flyttat 2018 och 2020 i min uc
 

Saga19

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Juni 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Man får tycka det är dåligt. Risken för betalningsproblem är statistiskt högre och då går betyget upp.

Hittar inte men kan tänka mig 2-3 år är tiden som uppgift om tidigare adress hänger med
Jaa det är ju så att jag har förbättrat min lön med allt detta flyttande och fått en skitbra tjänst! Jag har klivit upp 3 snäpp i lön och flyttat mycket.jag har även skiljt mig. Det har dragit ner mitt kreditbetyg massor.
Alltså jag undrar också får inkassobolag ta en UC? Jag hade en räkning som gick till inkasso på 2 v.De tog då en UC????
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jaa det är ju så att jag har förbättrat min lön med allt detta flyttande och fått en skitbra tjänst! Jag har klivit upp 3 snäpp i lön och flyttat mycket.jag har även skiljt mig. Det har dragit ner mitt kreditbetyg massor.
Alltså jag undrar också får inkassobolag ta en UC? Jag hade en räkning som gick till inkasso på 2 v.De tog då en UC????

Ja dom får göra kreditupplysning, det krävs legitimt skäl tror jag det kallas, och att dom ska försöka få betalt för en uppdragsgivares räkning och vill ta in uppgifter för att veta hur man bäst gör det är nog absolut legitimt.

Det är ju bra att du förbättrat lönen. Frekventa flyttar är nog statistik en förhöjd risk, och skilsmässa är absolut en jätterisk. Det är en av de 3 vanligaste orsakerna att hamna hos fogden. Arbetslöshet och sjukdom är de 2 andra. Du har fått ärende hos inkasso, så statistiken kan det nog ligga lite i.
 

Superklanten

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Januari 2021
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
I februari hade jag 9 ff 10,28%
Gått stadigt neråt.

Nu har jag 3ff och 4,87%
Imorgon blir det bara 2 ff..


Hoppas de sjunker yttterliggare då
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp