• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Mitt underskott kommer vara 60 på en årsinkomst på 435 när uppgifterna uppdateras. Förra året var det 24 på en inkomst på 379. Mitt nuvarande betyg är 0,87 och trenden har varit jättefin sedan jag slutade spela och fick hjälp att sanera ekonomin. Nu är jag orolig över ett större bakslag på betyget pga underskottet. Någon som kan spekulera i hur hårt mitt ökade underskott kommer påverka?

Jag tror inte du behöver vara särskilt orolig. Väl under 15% av din årsinkomst.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
F

Fattarej

Gäst
Poäng: 0
Förstår inte riktigt...
Idag försvann 5st utav 11st förfrågningar.(alla äldre än 6 mån)
Inga anmärkningar av något slag.
Cirka 50k underskott.
Cirka 400k synligt på UC, både blanco och krediter.
Inkomst strax under 500k

Betyget rörde sig inte. Överhuvudtaget. känns så himla hopplöst att fortsätta kämpa.

Ser inlägg med folk som har otroligt mycket sämre förutsättningar på UC som ligger på betyg under 5-10%
Jag fattar inte. Min riskprognos har legat på 31.5% i över ett halvår nu, trots krediter som betalts ner under 75%, trots att vissa blanco och krediter försvunnit och nu sist har fem av 11 förfrågningar försvunnit idag...
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Förstår inte riktigt...
Idag försvann 5st utav 11st förfrågningar.(alla äldre än 6 mån)
Inga anmärkningar av något slag.
Cirka 50k underskott.
Cirka 400k synligt på UC, både blanco och krediter.
Inkomst strax under 500k

Betyget rörde sig inte. Överhuvudtaget. känns så himla hopplöst att fortsätta kämpa.

Ser inlägg med folk som har otroligt mycket sämre förutsättningar på UC som ligger på betyg under 5-10%
Jag fattar inte. Min riskprognos har legat på 31.5% i över ett halvår nu, trots krediter som betalts ner under 75%, trots att vissa blanco och krediter försvunnit och nu sist har fem av 11 förfrågningar försvunnit idag...
Vad är det för typ av förfrågningar som är kvar?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Förstår inte riktigt...
Idag försvann 5st utav 11st förfrågningar.(alla äldre än 6 mån)
Inga anmärkningar av något slag.
Cirka 50k underskott.
Cirka 400k synligt på UC, både blanco och krediter.
Inkomst strax under 500k

Betyget rörde sig inte. Överhuvudtaget. känns så himla hopplöst att fortsätta kämpa.

Ser inlägg med folk som har otroligt mycket sämre förutsättningar på UC som ligger på betyg under 5-10%
Jag fattar inte. Min riskprognos har legat på 31.5% i över ett halvår nu, trots krediter som betalts ner under 75%, trots att vissa blanco och krediter försvunnit och nu sist har fem av 11 förfrågningar försvunnit idag...

Har märkt på min uc att betyget är samma som förut samma dag när en upplysning försvinner. Brukar ändra sig dagen efter eller några dagar efteråt
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Mitt kreditbetyg samt totalt lånebelopp har inte uppdaterats sen i december typ. Jätteskumt.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Hoppas det blir en tidig uppdatering den här månaden också!
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Fick idag första steget i att släppa allt till KF. En missbrukad kredit, gick från 30%ca till nästan 60% i risk. Först nu man ser no return på RIKTIGT! Hade tänkt prova ett samlingslån nu vid inkomstuppdatering och försöka reda upp det men hade nog inte gått ändå även om inkomsten är avsevärt bättre. Men nu blir det att acceptera vad som rullat i hjärnan några månader:) bara resa sig och kämp på
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp