• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Detta året väntar jag inte med spänning på taxerings uppdateringen då man tappat inkomst från 500tkr till 340tkr pga corona läget,,, blir av med 5 anmärkningar den 20e denna månad o kommer ner i 4st o 2 st försvinner I september, men när mina anmärkningar trillat av innan har det inte gjort något direkt på betyget (kan va mängden anm man haft kvar som spelar in) bävar inför denna taxerings uppdateringen :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Superklanten

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Januari 2021
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Snyggt jobbat!

Vilken månad förra året hade du 40%?

Ohh minns inte, men skulle tro att det var kring juni/Juli.
Tyvärr beror mina skulder till 80% av ett destruktivförhållande, samt att han utnyttjade det faktum att jag var sjuk.
När jag blev frisk och började ställa krav och inte längre tänkte täcka upp för honom ekonomiskt, eller gå med på fler lån/avbet Gjorde han slut :folded: (Sådant som han även tagit i mitt namn, med hjälp av min bankID då jag legat sjuk upptäckte jag då... )
Har jobbat på ekonomin sedan Augusti mer eller mindre. Försöker betala in så mycket extra jag kan, samt jobbar extra, därav som jag får högre inkomst för 2020.
Så det lär ha varit innan Augusti som UCn var så hög.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag har fått mitt skatte beslut nu, och undrar när syns den nya inkomsten på uc ? Någon som vet !
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Detta året väntar jag inte med spänning på taxerings uppdateringen då man tappat inkomst från 500tkr till 340tkr pga corona läget,,, blir av med 5 anmärkningar den 20e denna månad o kommer ner i 4st o 2 st försvinner I september, men när mina anmärkningar trillat av innan har det inte gjort något direkt på betyget (kan va mängden anm man haft kvar som spelar in) bävar inför denna taxerings uppdateringen :(
Om du har skuldsaldo historik kvar då händer inte mycket när anmärkningar försvinner. I december försvann 10 st anmärkningar för min del och betyget har inte ändrats alls . Har räknat med det och var inte överraskad alls. Har haft anmärkningar i många år och man lär sig hur dem har samband med betyget!!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Hur ser bankerna på UC-score? Har 0.33% men fortfarande 0 i UC-score.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Hur ser bankerna på UC-score? Har 0.33% men fortfarande 0 i UC-score.

Bankerna ser inte uc score. Det är för dig själv. Men du kan omöjligt ha 0. Om du har 0.33 i betyg lär du ha åtminstone 7-800 i score. :) Då dom har en tendens att följas åt.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Bankerna ser inte uc score. Det är för dig själv. Men du kan omöjligt ha 0. Om du har 0.33 i betyg lär du ha åtminstone 7-800 i score. :) Då dom har en tendens att följas åt.
Nej, det står 0. Har haft 0 ganska länge eftersom skuldsaneringen precis är avslutad.
 
Ä

Äntligen

Gäst
Poäng: 0
Har gått från 40% till 4.3% på 16månader.

Inkomst 2020 - 525.000kr (ökade min inkomst med 105.000kr jämfört med 2019)
Underskott 2020 - 37.000kr.
Blancolån - 200.000kr (amorterat nästan 50.000kr under 2020 trots pissränta på 18%
Förfrågningar - 7st varav 5st 8-11månader gamla.
Anmärkning - 1st som förfaller den 26:e april.


Alltså - ökad inkomst med över 100.000kr, minskade krediter med 50.000kr samt en anmärkning som försvinner.
Dags för samlingslån till lägre ränta, äntligen!

Någon som har en kvalificerad gissning på vart mitt kreditbetyg kan tänkas ligga i slutet av april?
Har ju läst en hel del om att risken kan gå upp i anslutning till att man blir fri från anmärkningar.

Vill ju söka samlingslånet så snabbt det går - kommer en ytterligare väntan efter anmärkningen försvunnit, i typ 1-2 månader, göra skillnad?

Skiljer sig räntan man erbjuds mkt om man t.ex har 0.5, 1.0 eller 1.7?
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Mitt underskott kommer vara 60 på en årsinkomst på 435 när uppgifterna uppdateras. Förra året var det 24 på en inkomst på 379. Mitt nuvarande betyg är 0,87 och trenden har varit jättefin sedan jag slutade spela och fick hjälp att sanera ekonomin. Nu är jag orolig över ett större bakslag på betyget pga underskottet. Någon som kan spekulera i hur hårt mitt ökade underskott kommer påverka?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp