• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Fan vad sega UC är på att uppdatera. Förra månaden va den 11, denna månad är.. (inget vet) Varför har man inte ett fast datum, 10 tex.
Kan nog bero på att alla ska hinna rapportera in, det har varit många helger, så jag tippar på att denna månad så blir det senare än vanligt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Kan nog bero på att alla ska hinna rapportera in, det har varit många helger, så jag tippar på att denna månad så blir det senare än vanligt.
Borde ju gå med en knapptryckning för alla banker m.m. att rapportera in till UC den första i varje månad.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Borde ju gå med en knapptryckning för alla banker m.m. att rapportera in till UC den första i varje månad.
Kan man tycka, men bl a ska inbetalningar läsas från kunderna läsas in i bankernas, inkassobolag o s v system först och det kan ta sin tid beroende på hur automatiserade flödena är och hur man hanterar betalningsavvikelser.
 

Jula

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 December 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Kan nog bero på att alla ska hinna rapportera in, det har varit många helger, så jag tippar på att denna månad så blir det senare än vanligt.

Har pratat med UC. Dom menar på att bankerna släpar efter, och det tror jag säkert. Har själv fått ringa Santander två gg för att få lånet avslutat. Varför sker inte det i samband med slutbetalningen? Det kunde dom inte svara på.

UC borde ändå köra sitt system dagligen inte en gg i månaden.
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Om man avslutar en kredit man fortfarande betalar på, försvinner den från UC ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp