• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Svårt det är att hålla sig från att pröva att söka ju närmare man är sitt mål. Från 26% i jan -20 till 5,5 % idag. hade runt 30/40 % 2019. Sugen på att pröva söka men ska INTE . Inväntar deklarationen och sista FF borta. Jag får sämre och sämre tålamod. 5 månader kvar typ. Peppa gärna
Håll ut 5 månader går fort, har du tur så är betyget 0,9 Mycket Bra Kreditvärdighet om 5 månader, fall inte för frestelse och sök redan nu.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Svårt det är att hålla sig från att pröva att söka ju närmare man är sitt mål. Från 26% i jan -20 till 5,5 % idag. hade runt 30/40 % 2019. Sugen på att pröva söka men ska INTE . Inväntar deklarationen och sista FF borta. Jag får sämre och sämre tålamod. 5 månader kvar typ. Peppa gärna
Jag blev väldigt frestad att söka juli-20 då jag hade 1,0 i betyg och gjorde också en ansökan på Sambla, men glömde ta hänsyn till ”Coronaeffekten” och fick bara skräperbjudanden. Det krävs mer för att få lån idag då många blir/har blivit av med jobbet och det är allmänt osäkra tider. Man får fortfarande låna men det krävs att man verkligen tänker till och optimerar sin UC så gott man kan. Idag ångrar jag naturligtvis att jag inte kunde väntat tills i år. Och där har vi problemet, det är jäkligt tråkigt att vänta. Typ i 1 år eller ett halvt..o_O
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag blev väldigt frestad att söka juli-20 då jag hade 1,0 i betyg och gjorde också en ansökan på Sambla, men glömde ta hänsyn till ”Coronaeffekten” och fick bara skräperbjudanden. Det krävs mer för att få lån idag då många blir/har blivit av med jobbet och det är allmänt osäkra tider. Man får fortfarande låna men det krävs att man verkligen tänker till och optimerar sin UC så gott man kan. Idag ångrar jag naturligtvis att jag inte kunde väntat tills i år. Och där har vi problemet, det är jäkligt tråkigt att vänta. Typ i 1 år eller ett halvt..o_O
Ju närmare man är målet desto mindre tålamod har man. Jag tycker mitt gym ska öppna igen så jag har något annat att tänka på . Jag har haft tur i corona fått fast och högre lön. Vilket jag förstår kan sticka folk i ögonen men jag har fått vänta i 10 år på att avancera upp till lönen jag ska ha. Oavsett om jag får lånet eller inte i juni/juli är jag grymt nöjd över att tok-koll på min ekonomi och kommer samla ihop så mycket som det går.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
går att söka på helgen med ;)
Men ska bli spännande att se vad du får för erbjudanden men mest spännande ska bli att se ditt betyg när du nollat krediterna :)

Om du nu ska samla lån såklart för det framgick inte såg jag nu hehe. Gör du inte det kommer betyget öka istället :facejoy:

Hej

Jag sökte idag, och fick många förslag , valde till slut marginalen gav mig bäst ränta , enligt många hör var dom och collector smidiga med o göra , jag skrev under avtalet och allt ser okej ut fick sms att det beviljat och undrrskriver .... vad tycker du om marginalen som jag valde ? Jag e jävlig nervös hoppas det går vägen nu och jag slipper ångest m.m som jag haft pga 30% ränta på massa små skit
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
739
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Hej

Jag sökte idag, och fick många förslag , valde till slut marginalen gav mig bäst ränta , enligt många hör var dom och collector smidiga med o göra , jag skrev under avtalet och allt ser okej ut fick sms att det beviljat och undrrskriver .... vad tycker du om marginalen som jag valde ? Jag e jävlig nervös hoppas det går vägen nu och jag slipper ångest m.m som jag haft pga 30% ränta på massa små skit

Har ingen erfarenhet av marginalen alls så kan inte svara på det :). Skönt att du fick erbjudanden. Sökte du 300k ? Lust att skriva vilka som erbjöd och till vilken ränta ?
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Ju närmare man är målet desto mindre tålamod har man. Jag tycker mitt gym ska öppna igen så jag har något annat att tänka på . Jag har haft tur i corona fått fast och högre lön. Vilket jag förstår kan sticka folk i ögonen men jag har fått vänta i 10 år på att avancera upp till lönen jag ska ha. Oavsett om jag får lånet eller inte i juni/juli är jag grymt nöjd över att tok-koll på min ekonomi och kommer samla ihop så mycket som det går.
Jag har nog tur för jag har både ”säker” anställning i det offentliga med schysst lön plus mitt gym är öppet:tummen: De ”dåliga tiderna” påverkar en dock ändå, jag har hört om banker/kreditinstitutet som har slutat låna ut pengar på grund av pandemin. Men visst går det fortfarande att långa pengar och till vettiga villkor, det är lite högre krav bara än säg tex 2019. Ett bra kreditbetyg är inte alltid tillräckligt. Men du kommer säkert få bra erbjudanden, inte minst om du väntar tills du är ren på förfrågningar, och genom det visar att du inte är kreditaktiv :)
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Har ingen erfarenhet av marginalen alls så kan inte svara på det :). Skönt att du fick erbjudanden. Sökte du 300k ? Lust att skriva vilka som erbjöd och till vilken ränta ?

Jag har fått ganska många
Marginaler
Santander
Ica
Collector
Resurs
Forex
Konsument
Och några till kommer ej ihåg just nu

Mellan 8-14% ränta
Marginalen 6-7% ränta så jag tog den jag trodde kommer inte få mindre än 10% men blev positiv överraskad så tacksam vilket helvete jag haft med dyra lån bara jag får nu ut detta på kontot så kan jag lösa .... 330k sökte jag dom flesta gav det
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Jag har fått ganska många
Marginaler
Santander
Ica
Collector
Resurs
Forex
Konsument
Och några till kommer ej ihåg just nu

Mellan 8-14% ränta
Marginalen 6-7% ränta så jag tog den jag trodde kommer inte få mindre än 10% men blev positiv överraskad så tacksam vilket helvete jag haft med dyra lån bara jag får nu ut detta på kontot så kan jag lösa .... 330k sökte jag dom flesta gav det
Om du haft höga räntor förut så var det väl helt ok:tummen:
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Om du haft höga räntor förut så var det väl helt ok:tummen:

Mina räntor har gett mig ångest och psykisk mående och ångest i flera år , 30% 40% ränta 10k betalar bara räntor sen lägenhet mat el m.m nu kan jag betala av allt nästa vecka om allt går som ska kommer kunna spara massor tusenlappar och må bra igen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp