• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Har i dagsläget 7 anmärkningar samt i utmätningsförsök 10ff. 29% uc risk. Den 11 januari kommer jag ha 9ff och 4 anmärkningar och utm försök borta. Kommer betyget sjunka över natten eller behöver jag vänta till uppdatering sker?

Mvh
Det ska hända direkt, men inte säkert det blir någon större förändring då det finns anmärkningar kvar. Hoppas det sjunker något i alla fall:tummen:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Tack för svar känns ändå som det borde sjunka när 3 anmärkningar 1 utm försök 1ff försvinner ! Återstår att se har siktet inställt på balanzia om jag kommer ner mellan 10-15% på uc :)
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Jag äger ett hus men i upplysningen så visas inte detta, har ägt sedan 2016. Är det bra eller dåligt att det inte syns?

Tror inte det spelar jättestor roll, kan göra, men om nånting så är det ju positivt att ha en bostad registrerad. Säkerhet för bankerna.
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Har i dagsläget 7 anmärkningar samt i utmätningsförsök 10ff. 29% uc risk. Den 11 januari kommer jag ha 9ff och 4 anmärkningar och utm försök borta. Kommer betyget sjunka över natten eller behöver jag vänta till uppdatering sker?

Mvh
Ditt betyg kommer att förbättras ordentligt det är jag övertygat om. När umätningsförsöket försvinner och tre anmärkningar samtidigt +att antal ff sjunker under 10 det kan ge ordentligt skjuts på betyget.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Någon som har koll på när ett par få förfrågningar inte längre belastar riskprognosen? Har läst flertalet inlägg här att om man har 2-3 förfrågningar som är åtta, nio månader gamla påverkar dessa i princip ingenting. Någon som kan dela med sig av detta/riskprognos och har motsvarande antal i sin UC?
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Någon som har koll på när ett par få förfrågningar inte längre belastar riskprognosen? Har läst flertalet inlägg här att om man har 2-3 förfrågningar som är åtta, nio månader gamla påverkar dessa i princip ingenting. Någon som kan dela med sig av detta/riskprognos och har motsvarande antal i sin UC?
Jag hade 2 ff som är 12 månader gamla nu i december, UC betyg 1,36, idag försvann 1 ff UC betyg ner till 0,93, 1 ff kvar som försvinner 27 december.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Någon som har koll på när ett par få förfrågningar inte längre belastar riskprognosen? Har läst flertalet inlägg här att om man har 2-3 förfrågningar som är åtta, nio månader gamla påverkar dessa i princip ingenting. Någon som kan dela med sig av detta/riskprognos och har motsvarande antal i sin UC?

Jag tror det är antalet , kommer du ner under 7ff och för varje det försvinner kommer prognosen falla drastisk kommer du ner till 3-4 ff så kan du få en bra prognoa
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp